خبرگزاری کار ایران

تأخیر امور عشایر چرام در ارسال لیست پنل‌های خورشیدی / چهار شهرستان استان در انتظار دریافت پنل‌های خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۳۷

رئیس اداره بهسازی و امورتولید اداره کل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح نحوه واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر متقاضی دریافت این پنل ها، تأکید کرد که اداره امور عشایر شهرستان چُرام در این استان در ارسال لیست عشایر متقاضی پنل های خورشیدی تاخیر داشت و آخرین شهرستانی بوده که لیست متقاضیان را برای اداره کل امور عشایر استان ارسال کرده است‌.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" جواد رضایی" در گفت و گو با رسانه ها با بیان اینکه برای اولین بار و در اقدامی شایسته و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۰۰ پنل خورشیدی در بین عشایر این استان توزیع شده است، اظهارداشت: ۲۰۰ پنل خورشیدی دیگر در هفته آینده بین عشایر متقاضی پنل خورشیدی در شهرستان های چرام و بویراحمد توزیع می شود.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی همکاری های لازم را با اداره کل امور عشایر استان در ارتباط با توزیع پنل های خورشیدی داشته و این شرکت نقشی در نحوه واگذاری این پنل ها به شهرستان ها ندارد و اداره کل امور عشایر بر اساس جمعیت عشایری نسبت به تقسیم بندی پنل ها در شهرستان ها اقدام کرده است.

رئیس اداره بهسازی و امورتولید اداره کل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست اداره کل امورعشایر و شرکت توزیع نیروی برق استان از ابتدا بر این بود که در مناطق محروم استان و شهرستان هایی که زودتر نسبت به ارسال لیست اسامی اقدام کنند پنل خورشیدی تحویل دهد که تاکنون همینطور بوده و تقسیم از شهرستان های لنده ، بهمئی ، کهگیلویه ، گچساران و باشت شروع شده است.

رضایی تاکیدکرد که اداره کل امور عشایر استان وظیفه مشخص کردن تعداد واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر را دارد و این اداره مشخص می کند که به کدام شهرستان چه تعداد پنل واگذار شود و اولویت با کدام شهرستان است و شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط مسوولیتی ندارد.

وی افزود: اداره امور عشایر شهرستان چرام در ارسال لیست های متقاضیان پنل های خورشیدی نسبت به سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد دیرتر اقدام کرد و این شهرستان بهمراه  شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون، آخرین شهرستان های دریافت کننده پنل های خورشیدی خواهند بود.

رئیس اداره بهسازی و امورتولید اداره کل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به محض واگذاری پنل های خورشیدی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان، این پنل ها براساس اولویت بندی در اختیار عشایر متقاضی قرار می گیرد.

رضایی از همکاری مستمر مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه " جمال معتمدی زاده " مدیرعامل این شرکت تقدیر و یادآورشد: در زمان واگذاری پنل های خورشیدی به عشایر، مدیران ارشد و نواحی این شرکت بعنوان همکاران ما در بین جامعه عشایری حضور داشته اند.

سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.

عشایر این استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز