خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، مطرح کرد:

احتمال گرانی مسکن ملی با بالا رفتن قیمت میلگرد/دستگاه‌های حکومتی ورود کنند/مشکل تامین سیمان رفته‌رفته در زنجان حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۲۰۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: امیدواریم افزایش قیمت میلگرد با ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی و با تدابیر سازمان صمت، مرتفع شده و به قیمت واقعی خود بازگردد تا هزینه‌های ساخت واحدهای مسکن ملی نیز بالا نرود.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، امروز با اعلام این خبر، گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان فعال است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، در خصوص مشکل تامین سیمان برای پروژه‌ها، ادامه داد: مشکلاتی در تامین سیمان برای ادامه احداث پروژه‌ها وجود داشت اما رفته‌رفته این مشکل حل می‌شود.

بیات‌منش، قیمت میلگرد را مشکل فعلی طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: قیمت واقعی هر کیلوگرم میلگرد، کمتر از 10 هزار تومان است در حالی که این میزان با دلالی به 20 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: امیدواریم افزایش قیمت میلگرد با ورود جدی دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی و با تدابیر سازمان صمت، مرتفع شده و به قیمت واقعی خود باز گردد تا هزینه‌های ساخت واحدهای مسکن ملی نیز بالا نرود.

وی، تعداد پروژه‌های مسکن ملی در استان زنجان را بیش از ۱۵ هزار واحد برشمرد و گفت: 9 درصد واحدهای طرح اقدام ملی مسکن کشور در استان زنجان بوده و زمین مورد نیاز برای ساخت تمام این واحدها تامین شده است.

بیات‌منش، با اشاره به دریافت آورده نقدی از متقاضیان، یادآورشد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار به 250 میلیون تومان افزایش یافت و تسهیلات بعد از دریافت قسط سوم از متقاضیان، کارسازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص نحوه دریافت هزینه زمین از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: زمین‌ها به 2 صورت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی، اضافه کرد: بخشی از زمین‌ها به صورت رایگان و ۹۹ ساله و بخشی دیگر نیز به صورت فروش اقساطی و با قیمت کارشناسی روز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بیات‌منش، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه متقاضیان ۱۰ سال فرصت برای پرداخت قیمت زمین واحدها دارند، تاکید کرد: دریافت هزینه زمین به صورت اقساطی و 2 سال بعد از ساخت واحدها آغاز شده و طی 8 سال از متقاضیان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز