خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان:

اشتغال در جامعه نیازمند ارتباط با استاندارهای جهانی است/ مهارت محور بودن آموزش‌های شاغلین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۱۵۲

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، نیاز سنجی آموزش‌های مهارتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اشتغال افراد در واحد های تولیدی، تجاری و اقتصادی جامعه نیازمند ارتباط با استاندارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا انصاری در جلسه هم اندیشی، تبادل و امضای تفاهم نامه آموزشی دو جانبه بین خانه کارگر زنجان، با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن این تفاهم نامه در راستای استقرار صلاحیت حرفه‌ای در حوزه صنایع و صنوف و اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه صنایع و نیاز سنجی، برنامه ریزی اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزش مهارتی با تاکید بر آموزش های تخصصی، ایمنی، بهداشت شاغلین در بخش صنایع، اظهار داشت: این تفاهمنامه هیچ رابطه استخدامی برای مربیان و مدرسان را برای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایجاد نمی کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، با بیان اهمیت توسعه و بهبود از طریق مشارکت در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، تهیه منابع آموزشی و کمک آموزشی در حوزه های مختلف، ادامه داد: توسعه آموزش های بین کارگاهی با همکاری و تعاملات دو جانبه خواهد بود.

انصاری، با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، خواهد بود، یادآورشد:  این همکاری عامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه در صدد ایجاد رفاه حال کارگران برای جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری و غیره در حوزه فعالیت آنها هستیم، تصریح کرد: آموزش‌ها باید در حوزه های مختلف مهارت محور باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، نیاز سنجی آموزش‌های مهارتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر اشتغال افراد در واحدهای تولیدی، تجاری و اقتصادی جامعه نیازمند ارتباط با استاندارهای جهانی است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، همچنین ارتقای آموزش‌های مهارتی را از اهداف این مجموعه عنوان کرد و گفت: نماینده گانی از  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در راستای عملکرد صحیح و به موقعه این تفاهم نام دو جانبه نظارت مستقیم خواهند داشت.

 انصاری، در ادامه بر اهمیت اجرایی شدن  موارد تفاهم‌نامه تاکید کرد و گفت: هدف از امضاء و اجرای این تفاهم نامه تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در حوزه صنایع استان با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

اصفر نجاری،  دبیر اجرایی خانه کار گر زنجان، نیز در ادامه این جلسه هم اندیشی و امضای تبادل تفاهم نامه آموزشی دو جانبه، با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت‌های شغلی در جامعه کارگری در واحدهای تولیدی و صنایع استان، اظهار داشت: خانه کارگر زنجان دارای مشکلاتی است که نیازمند حمایت و مساعدت مسئولان استانی و کشوری است.

نجاری، با بیان اینکه الویت اصلی خانه کارگر زنجان، ارتقاء آموزش‌های مهارت محور است، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های تولیدی و صنایع استان  دارای ظرفیت های مطلوب است.

وی، با اشاره به ارتباطات خانه کارگر با واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع بزرگ استان، تصریح کرد: الویت و هدف اصلی این مجموعه فراگیری آموزش‌های مهارت محور کارگران  شاغل در واحدهای تولیدی و صنایع استان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، رونق تولید را در همراهی مسئولان در حمایت از ادامه فعالیت افراد فعال در واحدهای تولیدی و صنایع استان توام با احساس امنیت شغلی پایدار افراد شاغل در واحدهای تولیدی و صنایع استان مهم  عنوان کرد و گفت: امروز بیشتر از پیش نیازمند آموزش‌های مهارت محور و ارتقای مهارت جامعه کارگری در واح های تولیدی استان هستیم.

اشتغال در جامعه نیازمند ارتباط با استاندارهای جهانی است/ مهارت محور بودن آموزش‌های شاغلین ضروری است

وی، ابراز امیدواری کرد: با انعقاد و امضای این تفاهمنامه دو جانبه شاهد موفقیت‌های بیشتر جامعه کارگری در حوزه فعالیت در واحد های تولیدی و صنایع استان در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز