خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی فارس:

نقشه راه فعالیت رمز ارزها مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۰۵۰

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی فارس، نبود متولی مشخص و قانونی در زمینه فعالیت رمزارزها در کشور را از مشکلات اصلی این حوزه دانست و گفت: ضرورت دارد که در این زمینه یک نقشه راه مشخص شود.

به گزارش ایلنا نادر طیبی افزود: نبود یک سازمان مشخص برای ارائه مجوز به افراد و شرکت‌های فعال در این زمینه مشکلاتی را ایجاد کرده است؛رمز ارز در کشور یک واقعیت است که همچنان متولی قانونی برای استخراج آن مشخص نیست و همین مساله زمینه ساز رفتارهای متفاوت و صدور بخشنامه‌های متناقض شده است.

وی اظهار داشت: در زمان قطعی برق به شکل موردی یک سری برخوردهای موردی، مقطعی و بدون تداوم انجام می‌شود که مبنای قانونی چندان مشخصی ندارد و همین موضوع موجب بلاتکلیفی دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی مانند شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می‌شود که موضوع تولید رمزارزها و مکان های تولید رمز ارز در آنها مطرح است و این مسئله نهایتا سبب ایجاد فضایی غیر شفاف و بروز اقدامات غیرقانونی خارج از عرف در این حوزه شده است.

طیبی با اشاره به صدور برخی مجوزها بر اساس دستورالعمل‌های سازمان صمت یا دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه برای تامین انرژی گفت: در خصوص محدودیت‌های تولید برق و گاز، برخی خواستار مجوزهایی پیرامون نیروگاه‌های خود تامین و خرید گاز از شرکت ملی گاز شدند که مجوزهای صادره برای نیروگاه های خود تامین، بلاتکلیف مانده و افراد و شرکت‌هایی که در حوزه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط با حوزه رمز ارزها، سرمایه گذاری انجام داده‌اند همچنان در حالت اغما هستند.

رئیس کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس افزود: با ادامه این روند و مصرف غیر قانونی برق و گاز در این حوزه، علاوه بر اینکه دولت با کمبود انرژی در کشور مواجه می‌شود، در مواردی هم برخی  مجوزهای قانونی صادر شده لغو خواهد شد.

طیبی ادامه داد: رمز ارزها هم می‌توانند فرصت باشند و هم تهدید و بنابراین در این حوزه نیاز است ضمن ترسیم یک نقشه راه برای فعالیت در این بخش، مباحثی همچون تامین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم  استخراج قانونی و مشخص شدن سیاست‌های دولت و متولی این حوزه برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران شفاف شود چرا که ادامه روند فعلی موجب نابودی صنعت و کسب و کارهای خرد و کلان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز