خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

بازگشایی مراکز واکسیناسیون به روی افراد بالای 18 سال در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت واکسیناسیون عمومی و افزایش پوشش ایمن سازی جمعیت بر علیه ویروس کرونا، تمامی متولدین سال 1382 (18 سال تمام و بالاتر) ساکن در شهرها و روستاهای استان اردبیل می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

ورود ۵۵ هزار دوز واکسن به استان اردبیل

وی از ورود ۵۵ هزار دوز واکسن به استان خبر داد و گفت: شب گذشته ۵۵ هزار دوز واکسن سینوفارم و آسترازنکا وارد استان شده که در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: هم اکنون واکسن های برکت و سینوفارم (نوبت اول و دوم ) و آسترازنکا ( نوبت دوم ) در مراکز واکسیناسیون موجود بوده و افرادیکه سن ۱۸ سال تمام و بالاتر دارند ( متولدین ۱۳۸۲ و پایین ) می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

حبیب زاده در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بیان کرد: 89 بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در سطح استان شناسایی و بستری شدند و 12 مورد فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود تخت در بیمارستان ها 457 بیمار کرونایی خدمات درمانی را به صورت سرپایی از مراکز درمانی دریافت می کنند و در منازل بستری هستند و همچنین تعداد 558 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مراقبت مستقیم کادر درمان می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد 83 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان ها ترخیص شده اند. در حال حاضر وضعیت 109 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. 

وی درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 353 هزار و 726 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 174 هزار و 438 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 528 هزار و 164 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز