خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان:

پیگیری سالانه 10 هکتار جنگل کاری در سایت زباله شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۲۳

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه سایت زباله شهری تا 100 سال جواب‌گوی نیاز ناحیه شمالی همدان است گفت: در حال رایزنی هستیم 100 هکتار دیگر به مساحت سایت اضافه و در عوض سالی 10 هکتار جنگل‌کاری انجام شود.

به گزارش ایلنا از همدان، بابک مهدی‌آزاد در چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: سایت دفع زباله همدان در سال 61 در مساحت 168 هکتار راه‌اندازی شد که در سال 90 اسناد 230 هکتار از منابع طبیعی به سازمان مدیریت پسماند همدان منتقل شد.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم 100 هکتار دیگر به مساحت سایت اضافه و در عوض سالی 10 هکتار جنگل‌کاری انجام شود گفت: تاکنون چهار کیلومتر دیوارکشی، 12 هکتار فضای سبز، راه‌سازی، کاشت 2 و نیم هکتار گل محمدی، 3.5 هکتار سنجد و صنوبر، 5.5 هکتار گردو و بادام، سه حوضچه شیرابه، 34 هزار مترمکعب فضای شیرابه با پوشش مخصوص برای جلوگیری از نفوذ شیرابه به بیرون با 2 میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: 600 تن زباله روزانه از 120 روستا و هفت شهر شمالی استان وارد سایت می‌شود و زیرساخت لازم برای فعالیت سرمایه‌گذار فراهم است.

وی از انجام کار مطالعاتی بر روی لایه‌های خاک لندفیل زباله شهری همدان خبر داد و گفت: تا عمق 100 متری این لایه‌ها حرکت شیرابه مورد بررسی قرار گرفته است.

مهدی‌آزاد اظهار کرد: کار مطالعاتی برای شناسایی گیاهانی که بتوانند تصفیه شیرابه را انجام دهند در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز