خبرگزاری کار ایران

دعوت شورای‌ شهر از رئیس جمهور برای سفر به استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۲۲

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خشکی زاینده رود امروز علاوه بر مشکلات زیست محیطی، شهروندان اصفهان را برای تامین آب شرب دچار بحران کرده است و متاسفانه این برچسب برخورداری بر اصفهان سنگینی می‌کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد نورصالحی امروز (یکشنبه 21 شهریورماه) در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان،  اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سفرهای استانی رئیس جمهور مردمی به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای رفع مشکلات در این استان‌ها بوده ایم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری اعلام کردند که براساس مشکلات استان‌ها ترتیب سفرهای استانی در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: اینجانب به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  از ایشان دعوت می کنم در اولین فرصت به اصفهان سفر کنند و از نزدیک با حجم مشکلات این استان و شهر که با تقدیم 23 هزار شهید به این کشور خدمت کرده است روبرو شوند.

نورصالحی تاکید کرد: این مهد هنر، فرهنگ و صنعت کشور امروز حال خوبی ندارد و در پی خشکسالی های متعدد درگیر بی آبی و خشکی زاینده رود هستیم؛ دنبال آن فرونشست زمین و آلودگی بیش از پیش سلامت شهروندان را تهدید می کند.

نورصالحی به موضوع شهرهای خواهرخوانده اصفهان اشاره کرد و افزود: دیپلماسی شهری به عنوان ابزاری قدرتمند امروزه در اختیار شهرها قرار دارد که یکی از زیر شاخه‌های مهم این دیپلماسی ایجاد رابطه خواهر خواندگی است وکه اصفهان به عنوان یکی از 10 شهر تاریخی جهان با شهرهای تاریخی کشورهای دنیا تاکنون ارتباطات خواهر خواندگی برقرار کرده که عدد شهرهای خواهر خوانده‌ها به 15 شهر می‌رسد. 

وی تصریح کرد: از روز 15 شهریور ماه دو نمایشگاه عکس در قالب شهروند دیپلمات در شهر سن پترزبورگ برقرار شده است، یکی با عنوان "اصفهان شکوه معماری" و دیگری "اصفهان مهد زندگی مسالمت آمیز ادیان" که 60 اثر از عکاسان اصفهانی برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

نور صالحی یکصد و بیست و یکمین سالگرد ورود سینما به ایران و روز ملی سینما را تبریک گفت و به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و بخشی از مدیران شهری از خط دو مترو اصفهان اشاره کرد و افزود: در تاریخ 18 شهریور ماه به اتفاق تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از ایستگاه ها و خط دو مترو اصفهان بازدید کردیم که طبق برخی از برآوردها مشخص شد که 32 درصد از عملیات ساختمانی خط دو اجرایی شده است و همچنین 12 درصد از بخش تاسیسات مکانیکی، ناوگان و .... نیز پیشرفت داشته است و به نرخ امروز برای تکمیل خط دو مترو به 30 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تداوم این طرح ها خواستار افزایش سرعت این پروژه و پروژه های بزرگ شهر است و بر حرکت مستمر این قبیل پروژه ها در شهر تاکید دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز