خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان عنوان کرد؛

اختلاف‌ دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد فارس درباره بسته‌بندی رب‌ گوجه ‌فرنگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۲۰

رئیس اتاق بازرگانی فارس به اختلاف نظر دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد فارس در مورد تولید رب گوجه فرنگی در ظرف حلب(حلبی) اشاره کرد و آن را ناهماهنگی نامید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس جمال رازقی  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به معیارهای مصرف انرژی افزود: در این زمینه یکی با تفکر اروپایی و یکی با تفکر کف زمین کار می‌کند، به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی به متقاضی تولید رب گوجه ‌فرنگی در حلب مجوز می‌دهد اما اداره استاندارد جلو فعالیت آن را می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما مخالف این نیستیم که واحدهای تولید کننده، مصرف انرژی‌شان را استاندارد کنند و جلو هدررفت انرژی را بگیرند اما اگر چاره‌ای و فکری به حال عدم هماهنگی اداره‌های مجوز دهنده و ناظر بر فعالیت واحدهای تولیدی اندیشده نشود همین تعداد واحد تولیدی فعال هم تعطیل می‌شود.

او اظهار داشت: پیشنهاد مشخص ما این است که شرایطی فراهم شود که خود اظهاری مصرف انرژی در واحدهای صنعتی مطابق با فهرست تعریفی سازمان ملی استاندارد و همچنین این استاندارد مانند سایر استانداردهای محصول توسط واحدهای صنعتی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس، در خصوص افزایش حق تعرفه حق الثبت اسناد مالی هم گفت: افزایش حق الثبت اسناد مالی از پنج درصد به یک درصد، عدم اعمال تخفیف در اسناد رهنی و اسناد خودرویی و اعمال هزینه حق الثبت بر اسنادی که معامله ای بابت آنها صورت نگرفته و تنها بابت ضمانت اخذ شده‌اند از ایرادهای بخش خصوصی به این موضوع است.

رازقی افزود: پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در اتاق بازرگانی فارس، تحقق مواردی همچون رفع مشکل تعدیل نرخ حق الثبت بر اساس نوع اسناد مالی، تعیین رویه مشخص و شفاف در خصوص اخذ حق الثبت از اسناد رهنی و خودرویی و حذف دریافت حق الثبت از اسنادی که معامله‌ای بر اساس آن صورت نگرفته و تنها بابت ضمانت اخذ می‌شوند مورد انتظار است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی، اتاق بازرگانی فارس را به عنوان اتاق بازرگانی برگزیده ماه آگوست معرفی کرده گفت: فدراسیون اتاق بازرگانی زمینه ارتباطی و نهاد مادر ۲ هزار و ۷۸۰ اتاق بازرگانی در ۵۰ کشور جهان در جهت تبادل اطلاعات و ارتباطات اتاق‌های بازرگانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز