خبرگزاری کار ایران

گزینه‌های استانداری اصفهان روی میز وزیر کشور؛

چه کسی استاندار اصفهان می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۷۴۶

نام پنج گزینه محتمل برای استانداری اصفهان در حالی در فضای مجازی استان و برخی سایت های محلی در حال بازنشر است که تا امروز نه حکم شهردار اصفهان امضاشده و نه رایزنی‌ها برای انتخاب استاندار پایان‌یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شنیده‌های خبرنگار ایلنا حکایت از معرفی ۵ گزینه پیشنهادی استانداری اصفهان به وزارت کشور دارد. افرادی که بعضاً دارای سابقه اجرایی قوی هستند و می‌توانند برای اصفهان مفید واقع شوند.

مثل همیشه سیاسیون در پشت پرده برای انتخاب استاندار رایزنی می‌کنند . دراین‌ بین شنیده‌ها حکایت از نتیجه بررسی و جمع‌بندی پیرامون گزینه‌های استانداری اصفهان در مجمع نمایندگان استان اصفهان و ارسال پیشنهاد نهایی به وزارت کشور دارد.

محافظه‌کار توصیه پذیر

در این لیست پنج‌نفره نام مهدی جمالی نژاد بیشتر از همه قابل‌توجه است. فردی باسابقه دوساله مدیریت شهر اصفهان که بعد از انتخابات سال 96 به‌عنوان شهردار یزد برگزیده شد و حضورش در این شهر تاریخی به شش ماه هم نکشید که با نامه‌ای از مردم یزد خداحافظی کرد و برای دریافت پست معاونت به وزارت کشور  نقل‌مکان کرد.

مهدی جمالی نژاد دارای مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است از مهرماه سال 96 با حکم وزیر کشور وقت ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شد.

حتی برخی از شهروندان اصفهانی که چندان اهل سیاست هم نیستند، به استاندار شدن او بیشتر اقبال دارند. شاید دلیل این نظر، فعالیت دوساله جمالی نژاد به‌عنوان شهردار کلان‌شهر اصفهان باشد. او در این مدت با کمک تیم رسانه‌ای‌اش، توانست نظر شهروندان اصفهانی را به خود جلب کند. به‌طوری‌که بعد از روی کار آمدن شورای پنجم ب انام لیست امید، برخی از شهروندان اصفهانی به راه‌اندازی پویش انتخاب جمالی نژاد به‌عنوان شهردار اقدام کردند.  خواسته بخشی از مردم این بود که لیست تمام‌عیار اصلاح‌طلب راه‌یافته به شورا، یک فرد محافظه‌کار، اما توصیه پذیر را به‌عنوان شهردار شهر موزه اصفهان برگزینند. خواسته و پویشی که محقق نشد و فرصت‌های بهتری را پیش روی جمالی نژاد گذاشت.

مخالف مذاکره با آمریکا

گزینه پیشنهادی بعدی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مردم شاهین‌شهر و میمه است. پاسدار بازنشسته‌ای که در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب نود درصد آرا رکورددار بیشترین رأی برای ورود به مجلس شد. حاجی دلیگانی از امضاکنندگان طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات ایران با مقامات آمریکا بود. طرحی که این روزها وزیر امور خارجه دولت سیزدهم هم از آن به‌عنوان عامل بازدارنده برای مذاکره یاد می‌کند. اگرچه به‌عنوان چهره پاکدست، جهادی و اصولگرا و باسابقه کار در وزارت کشور مطرح است، اما انتخابش به‌عنوان استاندار باعث حذف نماینده شاهین‌شهر و میمه از مجلس می‌شود و تا انتخابات بعدی، این صندلی در بهارستان خالی می‌ماند. 

بدون سابقه شاخص اجرایی

نام مطرح‌شده بعدی سید رضا مرتضوی است؛ از جبهه پایداری، مسئول ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان اصفهان در انتخابات 1400 و مورد وثوق آیت‌الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری. نداشتن سوابق چشمگیر و شاخص اجرایی و استعفاهای پی‌درپی از مناصب و مسئولیت‌های اجرایی  و عدم مشورت پذیری در رزومه کاری او این احتمال را پررنگ می‌کند که تنها به دلیل حضور در ستاد آیت‌الله رئیسی نامش در لیست پیشنهادی برای انتخاب استاندار اصفهان قرارگرفته است.

گزینه پیشنهادی برای شهرداری به استانداری تغییر کرد

 محمدعلی احمدی که تا چهار شهریورماه به‌عنوان گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان مطرح بود و برای نشستن بر مسند شهرداری با علی قاسم‌زاده به دور نهایی انتخاب رسید، حالا برای استانداری اصفهان مطرح‌شده است. او نیز سابقه نظامی دارد و به دلیل منتسب بودنش به آیت‌الله مهدوی و با داشتن سابقه اجرایی در وزارت کشور گزینه قدرتمندی برای تصاحب این سمت است. از فعالیت های  او به می توان مدیر جهادی، تحول‌آفرین و توسعه محور، پاک دست، بومی استان و اهل تعامل بودن  اشاره کرد.

گزینه غیربومی اما باسابقه

 سعید اوحدی باسابقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزینه پیشنهادی پنجم برای استانداری اصفهان است. با جود سابقه‌های فراوان در کارنامه کاری او، اما غیربومی بودنش کار را کمی دشوار کرده است. به گفته برخی او از اصولگرایان معتدل است و باسابقه حضور در جبهه و اسارت و کار در وزارت کشور، برای استان مذهبی و شهیدپرور اصفهان مطلوب است.

بااین‌حال باید منتظر ماند و دید  احمد وحیدی وزیر کشور پای نام کدام گزینه پیشنهادی برای استانداری اصفهان را امضا می‌کند؟ 

سمیه مسرور- سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان اصفهان

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز