خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

امکان واکسیناسیون روزانه 20 هزار نفر در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۷۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از امکان واکسیناسیون روزانه 20 هزار نفر در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: در این میان تنها در شهرستان اراک به عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان مرکزی ظرفیت واکسیناسیون روزانه 15 هزار نفر در 9 پایگاه مستقر وجود دارد.

وی ادامه داد: روز گذشته شنبه 20 شهریور ماه سال جاری، 12 هزار نفر در مجموعه شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی موفق به دریافت واکسن کرونا شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون، یک میلیون و 78 هزار نفر دراستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که 433 هزار و 99 نفر آنان نوبت اول با پوشش 40 درصد و همچنین 256 هزار و 102 نفر آنان نوبت دوم با پوشش 23 درصد بوده است.

جمالیان تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات با کیفیت و تسریع در امر دریافت واکسن گروه‌های هدف، واکسیناسیون خودرویی در محوطه دانشگاه فنی حرفه‌ای امیرکبیر اراک مجدداً راه‌اندازی شده است. این موضوع با هدف پیشگیری از تجمیع احتمالی مشمولان واکسن در مراکز تعیین شده در اراک صورت گرفته است.

وی بیان داشت: فرآیند واکسیناسیون خودرویی در اراک از ساعت 15 تا 20 به صورت روزانه پیش‌بینی شده و در تمامی ایام  هفته به غیر از جمعه‌ها مراجعان می‌توانند از این طریق واکسن خود را دریافت کنند و افرادی که مشکل در حرکت دارند می‌توانند به این امکان برای ارایه خدمات واکسن بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: 21 هزار دانشجو و طلبه در استان مرکزی وجود دارد که فرآیند واکسیناسیون آنان آغاز شده و تمامی پایگاه‌های مستقر پذیرای مراجعان هستند. تا زمانی که 75 درصد جمعیت از رده سنی اعلام شده واکسن کرونا دریافت نکنند، گروه سنی جدید اعلام نخواهد شد.

جمالیان ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی های تدوین شده، باید در بازه زمانی تعیین شده 16 هزار دانشجو و 5000 طلبه استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند تا بتوانند با سطح ایمنی بالاتر به فعالیت‌های تحصیلی خود بپردازند.

وی اضافه کرد: دانشجویان و طلبه های مشمول با در دست داشتن کارت شناسایی تحصیلی باید برای تزریق واکسن به پایگاه‌های مستقر در سطح استان مرکزی مراجعه کرده و اقدام به دریافت واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همچنین گفت: تمامی دانشجویان ساکن در استان مرکزی می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir برای واکسیناسیون ثبت‌نام کرده و پس از تعیین محل تزریق واکسن  در ساعت و تاریخ تعیین شده  مراجعه کنند.

جمالیان افزود: دانشجویانی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در سامانه مذکور نشوند و یا مشکلی در مراحل ثبت نام داشته باشند، نیز با در دسترس داشتن کارت دانشجویی می‌توانند به یکی از 6 مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز