خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر رفع نقیصه‌ها در مراکز واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۷۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرای واکسیناسیون عمومی در گیلان را بسیار بزرگ دانست و گفت: اولویت نخست ما واکسینه کردن عزت مندانه مردم است و در این مسیر باید نقیصه‌های موجود، سریعا رفع شود.

به گزارش ایلنا از رشت، وبینار بررسی وضعیت روند واکسیناسیون در گیلان باحضور ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، مدیران ستادی و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن تقدیر از تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان استان از جمله تیم‌های فعال واکسیناسیون و حایز اهمیت دانستن میزان ورود واکسن به گیلان، اظهار کرد: میزان واکسن‌های دریافتی نسبت به جمعیت استان کمتر از حد انتظار است اما در روزهای اخیر دُزهای واکسن دریافتی نسبت به قبل بیشتر شده است.

وی با اشاره به مشارکت سپاه و بسیج با تیم‌های بهداشتی و سرعت قابل توجه تزریق و تلقیح واکسن در گیلان، افزود: پیگیریم تا سهمیه تحویل واکسن کرونا به استان نسبت به جمعیت افرایش یابد تا در جریان شتاب واکسیناسیون با کمبود مواجه نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، واکسیناسیون جمعیت هدف میلیونی در استان را با ظرفیت‌های موجود کار بسیار عظیم و قابل توجه برشمرد و گفت: با همه تلاش‌ها و پشتکاری که در روند تزریق و تلقیح واکسن در استان کشیده شده اما همچنان در بخش‌هایی شاهد ضعف‌هایی هستیم که باید به سرعت رفع شود.

سالاری، نابسامانی‌های موجود در برخی مراکز واکسیناسیون گیلان را شایسته مردم گیلان ندانست و تصریح کرد: در این زمینه باید با برنامه ریزی دقیق و مشارکت سایر سازمانها و دستگاه های اجرایی نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود اقدام فوری صورت گیرد تا رنج مردم به حداقل برسد.

نوبت دهی واکسیناسیون آنلاین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نوبت دهی واکسیناسیون در استان باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی مراکز همچنان ازدحام وجود دارد که تنها راه پیشگیری از آن ارایه خدمات نوبت دهی آنلاین در سامانه واکسیناسیون است که باید از فردا این موضوع اجرایی شود.

 سالاری تجمع مردم در مراکز واکسیناسیون را مورد قبول ندانست و افزود: واجدین دریافت واکسن باید طبق برنامه و نوبت دهی آنلاین به مراکز مراجعه کنند تا در یک فضای آرام و بدور از تنش واکسن خود را دریافت کنند.

وی، حفظ و تکریم متقاضیان دریافت واکسن را ضروری و امری بدیهی برشمرد و گفت: فشار کار در اجرای سند ملی واکسیناسیون بسیار زیاد است اما ما خادم مردم هستیم و کسی حق ندارد به این بهانه اینکه فشار کار زیاد است، احترام و عزت متقاضی را نادیده بگیرد.

مشارکت سایر دستگاه‌ها در طرح ملی واکسیناسیون حایز اهمیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن قدردانی از مشارکت سپاه، بسیج و هلال احمر استان در طرح ملی واکسیناسیون، گفت: طرح ملی واکسیناسیون یک کار بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تنها از عهده یک دستگاه یا سازمان بر نمی‌آید از این رو باید برای تسریع در اقدام بزرگ کشور، همه سازمان‌ها به دانشگاه‌ها کمک کنند.

سالاری حضور ارزشمند و پرانرژی دانشجویان برای کمک به تیم‌های واکسیناسیون را بسیار ارزشمند بر شمرد و گفت: حضور دانشجویان علاوه بر جبران معظل کمبود نیروی انسانی در واکسیناسیون، آن‌ها را برای پذیرفتن کارهای اجرایی بزرگتر در آینده ورزیده‌تر می‌کند.

تعطیل کردن مراکز واکسیناسیون پذیرفتنی نیست

وی بر ضرورت فعالیت مستمر همه مراکز واکسیناسیون در گیلان تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان هیچ کاری مهمتر از واکسیناسیون فعلا ندارد، فلذا اگر نیاز شد برخی از مراکز باید دوشیفته شوند و تمامی روزهای هفته حتی در روزهای تعطیل باید واکسینه کردن مردم علیه کرونا انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین رعایت اصول بهداشتی و ایجاد نظم و انضباط در مراکز واکسیناسیون را از دیگر موارد مهم و غیر قابل انکار برشمرد.

سالاری همچنین به راه اندازی سامانه واکسیناسیون و سامانه ۴۴۰۱ جهت آموزش و پاسخگویی به سوالات مردمی اشاره کرد و گفت: این سامانه‌ها در کاهش اضطراب و نگرانی مردم در خصوص واکسیناسیون بسیار مثمرثمر است.

وی با بیان اینکه همه اقشار مردم به ویژه سالمندان، مورد احترام هستند، گفت: هرچند که اجرای برنامه واکسیناسیون، فشار مضاعفی را بر حوزه بهداشت و درمان وارد کرده اما همه موظف هستیم با اجرای دقیق آیین نامه وزارتی و کشوری نسبت به ساماندهی و تسریع در امر واکسیناسیون اقدام کنیم تا مردم استان برای تزریق واکسن نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز