خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

افزایش سهم صادرات شرکت های تعاونی در آران و بیدگل/ کاهش حوادث کار به 12 مورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۶۵

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از صادرات ۶۲میلیون دلاری بخش تعاونی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، حسن اربابی اظهار داشت: تعداد کل تعاونی ها شهرستان ۲۸۸ واحد است که از تعداد ۸۵ مورد غیر فعال و ۱۶۸ تعاونی فعال اند و علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان با دو هزار و۹۰۰  سهام دار، زمینه اشتغال یک هزار و ۷۳۴ نفر را فراهم آورده است.

وی افزود: میزان سرمایه ثبتی شرکت های تعاونی شهرستان به غیر از شرکت تعاونی سهام عدالت با ۶۹۶۵۳ نفر عضو و شرکت توسعه و عمران پایدار آران و بیدگل با ۱۲۳۹‌عضو بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال است و  یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های اجرایی مدیریت تعاون در سال ۱۴۰۰، اتمام و تکمیل ۳۵ شرکت تعاونی در حال اجرا است.

مدیر اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل عنوان کرد: در بحث صادرات غیر نفتی تعاونی های شهرستان به خصوص شرکت تعاونی تولید فرش ماشینی با ۷۲ شرکت عضو در سال ۱۳۹۹ قریب به ۶۲میلیون دلار صادرات انجام دادند که بیشتر  شامل کالاهایی در حوزه فرش ماشینی اند و به کشور های اروپا و حوزه خلیج فارس مانند فرانسه،ترکیه ،افغانستان، عراق، امارات و سریلانکا صادرات داشته‌اند.

اربابی از بهره برداری سه شرکت تعاونی با سرمایه گذاری  ۹۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال ۲۰ نفر در هفته تعاون خبر داد و تاکید کرد:بخش تعاون ظرفیت عظیمی را جهت توسعه پیش روی شهرستان آران و بیدگل  قرار می دهد و اجرای طرح هایی در حوزه  فعالیت های گردشگری و کشاورزی می تواند آینده ای روشن برای منطقه رقم بزند.

وی گفت: بازرسی های مستمر، برگزاری دوره های آموزشی و همچنین نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و حفاظت نیروی کار منجر به کاهش حوادث ناشی از کار در سال جاری شد. 

اربابی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در صنایع تولیدی تاکیدکرد: کارگران متخصص و آموزش دیده به مثابه سرمایه های بزرگی برای تولید و کاهش واردات کالا های مورد نیاز هستند و  مدیران‌صنایع می بایست نسبت به فراگیری آموزش های فنی و حرفه ایی و ارتقا سطح ایمنی وسلامت نیروی کار اقدام کنند.

وی کاهش محسوس حوادث ناشی از کار در سالجاری را ناشی از بازرسی های مستمر، برگزاری دوره های آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، سلامت و حفاظت نیروی کار دانست و تصریح کرد: سال گذشته یکصد و بیست مورد گزارش حادثه توسط بازرسان در این اداره ثبت شده و برای آن ها پرونده تشکیل شد. 

وی افزود: بر اساس آمار موجود تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۸ مورد حادثه در شرکت های تولیدی به وقوع پیوست که خوشبختانه در مقایسه با دوره مشابه سال با  کاهش۱۲ مورد مواجه هستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران وبیدگل با اشاره به این که این اداره یکی از نهاد های پیشتاز در امر حفاظت و صیانت از نیروی انسانی شاغل در شهرستان است و برای تحقق این مهم  نظارت و پایش واحدهای تولیدی به شکل مستمر و مداوم انجام می گیرد تاکید کرد: بازرسان و کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل ضمن توصیه به کارگران و مدیران صنایع مبنی بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی و فنی در بخش‌های مختلف صنعت اهتمام جدی برای نهادینه کردن آن به صورت یک فرهنگ وبرنامه جامع و همیشگی هم دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز