خبرگزاری کار ایران

هیچ گونه تردد زمینی از مرز مهران انجام نخواهد گرفت/زائران به مرز مراجعه نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۶۲

فرماندارشهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه پایانه مسافری مرز بین المللی مهران بسته است گفت: زائران برای سفر به عتبات عالیات به این مرز مراجعه نکنند.

به گزارش ایلنا، مجید کاکی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین کشور ایران و دولت مرکزی عراق و مصوبات ستاد مرکزی اربعین به دلیل شرایط بحرانی ویروس کرونا هیچ گونه تردد زمینی از مرز مهران انجام نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین تنها مجوز ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی به عراق  صادر شده است افزود: این تعداد زائر فقط از طریق مرز هوایی می توانند به عراق سفر کنند و هر گونه تردد زمینی طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین در این مرز ممنوع است.

فرماندار مهران با بیان اینکه از همه هموطنان سراسر کشور درخواست می شود به مرز مهران مراجعه نکنند تاکید کرد: با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان مهران، محدودیت‌ها در مبادی ورودی شهرستان اجرا و از تردد غیرمجاز، تجمعات و راهپیمایی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: مردم مرزدار شهرستان مهران در سنوات گذشته میزبان خوبی برای زائرین حسینی در همه مناسبت‌ها خصوصاً در ایام اربعین بودند، اما امسال با توجه به شرایط ایجاد شده کرونا، توفیق خدمات رسانی به زائران در مرز مهران از مردم فهیم شهرستان سلب شده است.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز