خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس خبرداد؛

محکوم به قصاص در فیروزآباد و کوار از چوبه دار رهایی یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۱۸

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۲ فرد محکوم به قصاص در حوزه‌های قضایی فیروزآباد و کوار با جلب رضایت اولیای دم و در نتیجه تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف این استان از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: این پرونده‌ها با میانجی‌گری مسئولان حوزه‌های قضایی فیروزآباد و کوار و پی‌گیری‌های معتمدان محلی و اعضای شورای حل اختلاف، پس از اخذ رضایت اولیای دم به صلح و سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان‌ها در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا با خانواده اولیای دم کردند که نهایتاً، برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های مقتولان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلان اعلام کردند.

موسوی با بیان این مطلب که برخی از قتل‌های پیش آمده در پرونده‌های کیفری ناخواسته بوده و در نتیجه پایین بودن آستانه تحمل افراد است، اظهار داشت: برای این گونه موارد که قصد و انگیزه قبلی جهت ارتکاب چنین عمل ناشایست برنامه‌ریزی نشده است، همکاران ما در حوزه‌های قضایی، دادسرا و اداره کل زندان‌های استان فارس شیوه خداپسندانه و اصلاح ذات البین را در پیش گرفته و در مسیر جلوگیری از اجرای حکم قصاص تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز