خبرگزاری کار ایران

در سال جاری ؛

موردی از فوت بر اثر تب کریمه کنگو در کرمانشاه گزارش نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۸۲

رئیس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به آموزش‌های مفیدی که به بهره برداران دام ارائه شده، در سال جاری تاکنون موردی از فوت بر اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان کرمانشاه نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،تورج کرمیان گفت: امسال ۷۰۰ لیتر سم برای سمپاشی جایگاه‌های دام سبک و سنگین استفاده شده که این سمپاشی علاوه بر از بین بردن کنه‌ها در بیماری تب کریمه کنگو، از ابتلای دام‌ها به بیماری لمپی اسکین نیز پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری شغلی است، افزود: این بیماری در افرادی که با دام سر و کار دارند، بروز پیدا می‌کند و دامداران، کارشناسان دامپزشکی و افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند در خطر این بیماری قرار دارند.

مدیر دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره به دامداران، ارائه اموزش‌های مجازی، اقدام پیش سرد در کشتارگاه‌ها و جلوگیری از کشتار غیر مجاز از اقدامات مهمی است که موجب کاهش چشمگیر تلفات در این بیماری کشنده شده است.

کرمیان با بیان اینکه این بیماری در دام بی علامت است و همین عامل خطر و ابتلا را بیشتر می‌کند، گفت: سلاخ‌ها که با دام بیشتر سرکار دارند باید هنگام ذبح از دستکش و عینک استفاده کنند چرا که ترشح خون به چشم‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه یک میلیون راس دام سبک و ۳۵ هزار دام سنگین دارد، گفت: دو کشتارگاه صنعتی ماهیدشت و بیستون و میدان دام صنعتی کرمانشاه کار عرضه و ذبح دام در این شهرستان را انجام می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز