خبرگزاری کار ایران

بازوند اعلام کرد؛

کرمانشاه رتبه اول واکسیناسیون در میان کلان‌شهرها را دارد / ظرفیت تزریق روزانه ۷۰ هزار واکسن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۲۴۷

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن در میان کلان‌شهرها رتبه اول را داریم و به لحاظ استانی هم در رتبه سوم کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور که به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: در اسفند ۹۸ و آغاز بحران کرونا، یک نقشه راه برای مبارزه با این بیماری تهیه کردیم که هر شش ماه یکبار با توجه به شرایط، مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز ۱۵۰۸ نفر در مراکز بیمارستانی استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که ۲۳۰ نفر از این تعداد در آی سی یو هستند و ۵۸ نفر نیز مریض بدحال می‌باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: در مقایسه با هفته گذشته میزان بستری‌ها یک روندی کاهشی داشته و پیک پنجم کاملا تحت کنترل است و برای ۲ هزار تخت بستری در پیک پنجم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی گفت: دو هفته قبل نیز یک بیمارستان مجهز سیار مخصوص بیماران حاد تنفسی با حضور سردار پاکپور افتتاح شد که می تواند به کنترل این بیماری بسیار کمک کند.

بازوند در دنباله سخنانش در مورد روند واکسیناسیون در استان اظهار داشت: در زمینه تزریق واکسن در جامعه هدف، تاکنون نزدیک به یک میلیون دوز واکسن تزریق شده که از این میزان ۴۴ درصد نوبت اول و ۲۳ درصد نیز تزریق نوبت هم دوم داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن در میان کلان‌شهرها رتبه اول را داریم و به لحاظ استانی هم در رتبه سوم کشوری هستیم. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: هم اکنون روزانه ۳۰ هزار دوز تزریق روزانه واکسن داریم و این ظرفیت وجود دارد که این میزان را به هفتاد هزار دوز برسانیم و اگر سه شیفت کار شود تا ۱۰۰ هزار دوز هم امکان دارد.

وی در ادامه به افزایش صادرات استان در ۵ ماهه اول سال خبر داد: روزانه ۱۸۰۰ تا دو هزار کامیون کالا از مرزهای استان صادر می شود که نسبت به ۵ ماهه سال گذشته،  ۶ درصد رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز