خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان تاکید کرد؛

تقویت نظارت ها بر فعالیت دفاتر مشاور املاک در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۸۱۵

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: با تقویت نظارت ها از فعالیت دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه و افزایش ورودی پرونده به محاکم قضایی جلوگیری می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، جعفر داراب خانی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از پرونده‌های قضایی، مربوط به معاملات ملکی و جرایم این حوزه است از تقویت نظارت ها بر فعالیت این صنف با هدف پیشگیری از جرایم و تخلفات خبر داد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: با توجه به اهمیت مسکن در سال جاری برنامه جامع بازرسی از دفاتر مشاور املاک استان و نظارت و پایش فعالیت های این دفاتر در 4 فاز عملیاتی تهیه و تنظیم شده و در حال اجرا است.

وی افزود: در فاز اول، بانک جامع اطلاعاتی از مشخصات واحدهای مجوزدار و بدون مجوز تهیه و از فعالیت دفاتر فاقد مجوز جلوگیری می شود و در فاز دوم، نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر مشاور املاک به دقت مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بررسی فرم قراردادهای تنظیمی و رصد نوع و شکل معاملاتی که انجام می شود با هدف پیشگیری از جرایمی مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل، پیشگیری از تصرف اراضی ملی، دولتی و عمومی، خیانت در امانت و پیشگیری از فرارهای مالیاتی؛ فاز سوم اجرای این برنامه است.

این مقام قضایی با اشاره به تأثیر آموزش و ارتقاء آگاهی های عمومی در کاهش تخلفات مربوط به معاملات ملکی، اظهار کرد: در نظر داریم در فاز چهارم اجرای این برنامه، سلسله آموزش های تخصصی و کاربردی را به مشاوران املاک و کارکنان این دفاتر و همچنین به سایر شهروندان ارائه کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در پایان تصریح کرد: این برنامه با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک استان، نیروی انتظامی، شهرداری، کانون سردفتران و دفتریاران، اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن استان البرز اجرا می شود و امیدواریم شهروندان نیز با افزایش آگاهی و دانش خود، با خیالی آسوده‌تر به معاملات املاک بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز