خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان اردبیل/ آغاز واکسیناسیون کارگران مشغول در شهرک‌های صنعتی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۸۱۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ورود محموله 40 هزار دوز واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 84 نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان عنوان کرد: متاسفانه 84 بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در سطح استان شناسایی و بستری شدند و 6 مورد فوتی نیز در مدت یاد شده گزارش شده که نسبت به هفته های اخیر آمار فوتی در استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود تخت در بیمارستان ها 654 بیمار کرونایی خدمات درمانی را به صورت سرپایی از مراکز درمانی دریافت می کنند و در منازل بستری هستند و همچنین تعداد 662 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت مراقبت مستقیم کادر درمان می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در 24 ساعت گذشته تعداد 108 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان ها ترخیص شده اند که لازم است دوره قرنطینه را تا بهبودی کامل رعایت کنند.

حبیب زاده گفت: در حال حاضر وضعیت 114 بیمار کرونایی وخیم است که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. مردم توجه کنند که تزریق واکسن به هیچ عنوان مانع از ابتلا به کرونا نیست بلکه واکسیناسیون افراد باعث کاهش مرگ و میر و جلوگیری از ابتلاء شدید به بیماری کرونا می شود و عموم افراد باید همچنان به استفاده از ماسک پایبند باشند.

وی درباره آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 328 هزار و 542 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 158 هزار و 521 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 487 هزار و 63 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از  ورود ۴۰ هزار دوز واکسن به استان خبر داد و گفت: شب گذشته ۴۰ هزار دوز واکسن برکت و سینوفارم وارد استان شده که در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع شد. 

این مسئول افزود: گروه های سنی و شغلی هدف با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

حبیب زاده از  آغاز واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: در ادامه واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار، تزریق واکسن کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان اردبیل از امروز آغاز شد.

وی در پایان تاکید کرد: هم استانی های واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز