خبرگزاری کار ایران

پنجمین موافقت اصولی اقامتگاه بوم‌گردی در گلمکان خراسان رضوی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۶۷۹

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی چناران گفت: پنجمین موافقت اصولی تاسیسات گردشگری در رسته اقامتگاه بوم‌گردی در بخش گلمکان شهرستان گلبهار صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر افزود: این اقامتگاه دارای ۴ اتاق با ۵۰۰ مترمربع زیربنا راه‌اندازی می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی چناران اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این اقامتگاه بوم‌گردی سه‌ میلیارد ریال است و ظرفیت خدمات‌رسانی به ۱۳نفر گردشگر و مسافر را دارد.

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: این اقامتگاه برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم ۱۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

طاهریان‌مقدم گفت: استقبال بخش خصوصی برای راه‌اندازی قامتگاه بوم‌گردی در بخش گلمکان باعث شده که گلمکان به یکی از مقاصد گردشگری شهرستان گلبهار تبدیل و مشکلات گردشگردان برای اسکان گردشگران رفع شود.

او ادامه داد: تاکنون در شهرستان گلبهار ۱۸ موافقت‌نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر و به چهار مرکز اقامتی در گلمکان پروانه بهره‌برداری داده شده است به مسافران و گردشگران خدمات‌دهی می‌کنند.

طاهریان‌مقدم گفت: مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر گلمکان وجود آثار تاریخی شامل حسینیه گلمکان، مقبره عبدالرحمن گهواره‌گر و چشمه‌سبز گلمکان است که هرساله مسافران و گردشگران زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند.

او یادآور شد: دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، دریاچه طبیعی در دامنه شمالی رشته کوه بینالود و مشرف بر حوضه آبریز رودخانه گلمکان است و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری بخش گلمکان قرار دارد، یکی از ویژگی‌های مهم دریاچه چشمه‌سبز آب و هوا و طراوت همراه با باغات سرسبز و رودخانه دائمی است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

شهر گلمکان شهرستان گلبهار در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز