خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

صنایع سمنان با کمبود نیروی کار مواجه است/ ضرورت توجه به بافت فرهنگی و سنتی در کنار توسعه صنعتی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۵۷۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به بیکاری جوانان به عنوان یکی از معضلات جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت استان اما صنایع با کمبود نیروی کار مواجه است.

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن آلبویه در نشست با نماینده ولی فقیه سمنان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت، گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به اقتصاد و تولید توجه ویژه داشتند و در سالیان اخیر، بخش خصوصی با سرمایه گذاری کلان به وظیفه و تکلیف خود عمل کرده اند. 

وی افزود: شاهد رشد مناسبی در حوزه سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان هستیم.

آل‌بویه با اشاره به تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران، اضافه کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم شده اما همچنان موانعی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تاکید کرد: بزرگترین چالش توسعه صنعتی استان سمنان کمبود منابع آبی است.

وی با اشاره به ضرورت استقرار صنایع کم آب‌بر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان، خاطرنشان کرد:  به منظور رفع چالش کم‌آبی استفاده از آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.

آلبویه افزود: استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان به منظور تامین آب واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از راهکارهای رفع معضل کمبود منابع آبی است که اکنون این امر تبدیل به یک باور شده است.

وی گفت: تاکنون سه جلسه به ریاست وزیر صمت با مدیران ارشد صمت و مدیران شهرک‌های صنعتی برگزار و در این جلسات به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها براساس سند آمایش تاکید شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: در واقع معنای عدالت در حوزه صنعت همین است و عدم اجرای این امر توسعه نامتوازن را به همراه دارد.

آل‌بویه با بیان اینکه درآمد از محل کارگری کاهش یافته است، تاکید کرد: احداث مسکن کارگری برای کارگران صنایع استان سمنان یکی از راهکارهای رفع این مشکل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: استان سمنان از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است و توجه به بافت فرهنگی و سنتی در کنار توسعه صنعتی ضرورت دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز