خبرگزاری کار ایران

طنین نوای «یار یار لُری بویراحمدی» در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۷۸

در این روزها که از همه طرف اخبار بد و ناخوشایند دور و بر‌مان را پر کرده گاهی یک خبر ،یک اتفاق و یا شنیدن یک ترانه خوب، می تواند حال شنونده آن را بهتر از قبل کند. درست مانند نوای« یار یار لُری بویراحمدی » بیمار یاسوجی که با صدای خوشش امید به زندگی را در گوش شنوندگان زمزمه می‌کند. به امید شفای همه بیماران.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، یک بیمار حدود ۳۵ ساله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج قبل از عمل جراحی خود توسط پزشک متخصص جراحی کلیه و  مجاری ادرار   زیر آواز زد و شروع به خواندن  به  ترانه" یار یار محلی بویراحمدی " کرد تا هم خود پیش‌ از عمل  روحیه‌ای مضاعف یابد و هم کادر درمان بیمارستان  با قدرت  بیشتری در این روزهای کرونایی  به مداوای  بیماران  بپردازند.

اغلب " یار یارهای بویراحمدی " از مَنظر " عشق و عاشقی" بوده که البته برخی اوقات با غمنامه هایی هم همراه است.

در " یار یارهای بویراحمدی" رگه هایی از حماسه " عاشق و معشوق " در رسیدن به " وصال " هم دیده می شود.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از هفت ایل بزرگ تشکیل شده اند که هر ایل " یار یارهای محلی " مخصوص خود را دارند که البته " یار یار شیخ علی مراد تنهایی " در شهرستان چُرام این استان یک سبک ثبت شده ملی در میان تمام این " یار یارها " است.

ایل طیبی و بهمیی در این استان نیز دارای سبک هایی در این بخش هستند.

حجم ویدیو: ۳۹.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز