خبرگزاری کار ایران

معاون فنی بنادر هرمزگان:

بازگشت شناور"مراد یک" پس از تعمیرات اساسی به ناوگان خدمات دریایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۷۱

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی شناور چند منظوره مراد یک در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی و بازگشت این شناوره به ناوگان خدمات دریایی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمدرضا پور‌رجبی با اشاره به تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور چندمنظوره مراد یک که همزمان با یدک کش فتح المبین اعزامی از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در مورخه سی ام مرداد ماه سال جاری داکینگ شده بود، اظهار کرد: تاکنون چندین فروند شناور از استان بوشهر در سرسره  تعمیراتی بندرشهید رجایی رفع عیب و در چرخه ناوگان خدمات دریایی این استان قرار گرفته است.

وی در توضیح مشخصات این شناور بیان کرد: این شناور با ۱۵متر طول و۶ متر عرض ازجنس بدنه فولاد دریایی دارای 2.25 متر ارتفاع و 1.75 متر آبخور است.

 معاون فنی بنادر هرمزگان ادامه داد: انجام تعمیر و نگهداری بویه‌ها و علایم کمک ناوبری در بنادر و جزایر کشور، شرکت درعملیات انتقال اسکله‌های شناور، جابه‌جایی و انتقال تجهیزات مبارزه با آلودگی آب دریا، امکان دریافت تجهیزات و مواد اضافی کشتی‌ها، شرکت در جابه‌جایی شناورهای داخل حوضچه و انتقال تجهیزات از خشکی به شناور و برعکس را از کاربردهای این شناور چند منظوره عنوان کرد.

پور‌رجبی افزود: طی دو هفته تعمیراتی از جمله خزه تراشی بدنه زیرآبی، شست‎وشو و زنگ‌زدایی، ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تعمیر و اندازه‌گیری شافت و پروانه، تعویض ورق محل‌های استقرار ضربه‌گیرها و نصب سیستم حفاظت بر روی شناور انجام و پس از بررسی نهایی به آب اندازی شد.

وی در پایان، حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی را یکی از مهم‌ترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بنادر و دریانوردی بر شمرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ فروند شناور با کاربری‌های مختلف در این اداره کل و دیگر کشتی سازی‌های استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز