خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

استفاده از نظرات نخبگان در پیشگیری از وقوع جرم گره کشا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۱۵۹

به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان، حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از نظرات علمی و عملی نخبگان بسیار گره گشا خواهد بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه کمیته شناسایی زمینه‌ها و عوامل اصلی 10 عنوان اول جرایم و دعاوی استان که با حضور همکاران قضایی، مسئولان دستگاه‌ها و نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از اظهار نظر های خوب و سازنده اعضای کمیته در راستای پیشگیری از وقوع جرم گفت: استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران استانی با نگاه علمی، تجربی  و همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان  در راستای ارائه راهکارهای موثر جهت پیشگیری از وقوع جرایم بسیار مهم و موثر است.

صادقی نیارکی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در همه حوزه‌ها آثار و نتایج خوبی داشته است. قوه قضاییه نیز به صورت مستمر از نظرات نخبگان در بررسی و حل مسائل و مشکلات استفاده کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: در خصوص مسائل و جرایم نباید بر اساس حدس و گمان صحبت کرد، بلکه باید بر اساس داده‌های میدانی و موجود در جامعه مطالب ارائه شود تا خروجی کار موثر باشد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: در بحث جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح بایستی با کار میدانی موضوع را بررسی کرد تا منشا بروز این جرم در جامعه احصا شود و برای ان راهکار پیدا شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: اگر کارها و اقدامات به صورت میدانی و بر اساس علت شناسی باشد نتیجه بخش تر خواهد بود. حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرم  با بهره گیری از نظرات علمی ، عملی نخبگان بسیار گره گشا خواهد بود.

وی بر اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای حل معضلات اجتماعی در استان تاکید کرد و از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خواست تا برای ریشه یابی معضلات از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان، نخبگان استفاده کنند.

حجت الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان نیز در این جلسه گفت: عدم تربیت اجتماعی افراد و عدم رعایت گفت وگوها غالبا منجر به درگیری و بروز جرایم می شود که این مقوله  موضوعی است که بایستی مورد توجه در حوزه پیشگیری قرار گیرد.

کرمی با اشاره به اینکه بیشتر بازی‌ها در فضای مجازی توأم با ضرب و جرح و خشونت است، افزود: پیامد بسیار بد این گونه بازی‌ها بر روی افراد بویژه فرزندان دارد که خانواده ها بایستی نسبت به این موضوع  نظارت کافی  داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهم ترین مولفه کنترل خشم، عدم مهارت در گفت وگوها است، اظهار داشت: نسخه مقطعی و زود بازده در این باره این است که مهارت گفت وگو ها را در جامعه بویژه بین زوجین بالا ببریم که منشأ بیشتر مشکلات و اختلافات زوجین همین عدم رعایت مهارت  گفت وگوها است.

دادستان زنجان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت گفت وگو تاکید کرد و گفت: مخاطب این دوره برای افرادی که در ابتدای تشکیل خانواده هستند وهمچنین  دانش آموزان دوره دبیرستان است  که بایستی در این دوره‌ها شرکت کنند که آثار این کار در ادامه زندگی زوجین و جوانانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز