خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبرداد؛

ثبت نام 11 هزار و384 نفر در طرح اقدام ملی مسکن در لار/فعال سازی پروژه محورهای جاده ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۵۳

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: محور لار-لامرد با اعتبار 100 میلیارد تومان در مرحله مجوز وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است و هنوز بانکی برای سرمایه گذاری اعلام موافقت نکرده است.

به گزارش ایلنا،حسن شبانی با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات کل منطقه نسبت به سنوات قبل افزایش داشته است؛ عنوان کرد: در سال  99 نزدیک به سه برابر سال 98 تخصیص اعتبار داشته ایم و برخی از محورها مانند  جهرم –لار که شرایط خوبی ندارد و دوبانده شدن آن خواسته مردم بوده است تنها در این محور 5 برابر سنوات قبل جذب اعتبار داشته ایم.

وی با اشاره به پروژه های مهم ارتباطی در شهرستان لار گفت: ازجمله محور لار- جهرم، لار-لامرد، لار-خنج  از اهمیت بالایی برخوردار است که هرکدام به ترتیب 200 میلیارد تومان، یک میلیارد تومان و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شبانی با بیان اینکه محور لار به بندرعباس براساس ماده 56  موافقت بانک مرکزی با مجوز وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و توافق بانک ملی را دارد، ابراز کرد: محور لار به خنج که تقریبا تعطیل بود براساس این  موافقت نامه 3 بانک موافقت کردند که 3 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه این 3 پروژه برابر با اعتبارات سالانه کل مجموعه است، عنوان کرد: محور آزاد راه لامرد به پارسیان توافق نامه ای با سرمایه گذاری 45 درصدی ایمیدرو، 25 درصدی قرارگاه خاتم و 30 درصدی وزارت راه و شهرسازی انجام  و در مرحله  انعقاد تفاهم نامه است.

فعال سازی پروژه  محورهای جاده ای در لارستان  

شبانی خاطرنشان کرد: در پروژه لار- بستک نیز احداث باند دوم به طول 10 کیلومتر کار شده است که در هفته  دولت 3کیلومتر آن به بهره برداری رسید و 6 کیلومتر دیگر هم امسال افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 34  میلیارد از محل آلایندگی دز حوزه مهر و لامرد در راه های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز در سال گذشته اعتبار گرفته شد؛ ابراز کرد: عمده محورها و راه ها به صورت نیمه فعال و تعطیل بودند که در اکثر محورها شروع به کار کردیم که در مقیاس های کم راه ها را اصلاح و افزایش باند بدهیم.

شبانی با بیان اینکه در محور لار – جهرم قطعه ای نیست که پیمانکار نداشته باشد، تصریح کرد: محورلار- جهرم – بندرعباس حدود 400 کیلومتر است که 200 کیلومتر آن در حوزه لارستان، 55 کیلومتر حوزه شمال فارس و باقی در حوزه هرمزگان است که بین جهرم و لار تاکنون 30 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در مابقی مسیر نیز مناقصه برگزار و شرکت ها پای کار هستندو   20 کیلومتر لار به بندرعباس نیز 10 کیلومتر امسال به بهره برداری می رسد .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در بخش دیگر صحبت هایش در رابطه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت:درحالی تقریبا 11 هزار و384 نفر در این طرح ثبت نام کردند که سال گذشته  هیج  پروژه ای شروع نشده بود  اما خوشبختانه استقبال از این طرح بالا بوده است و واریزی ها در لار با کل استان برابری می کند.

شبانی ادامه داد: به جز شهر لار برای حدود 13 شهر مجوز طرح اقدام ملی مسکن را گرفتیم و از 11 هزار و 384  ثبت نام کننده 40 میلیون اولیه را بیش از 2 هزار نفر واریز کردند و زمین آنها تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در لار زمین تامین شده است و اما مشل در بین دستگاه های اجرایی است،عنوان کرد: طی یک هفته آینده این مشکل برطرف خواهد شد و هر دستگاهی که زمین دارد همکاری لازم را خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز