خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

تحقق نیافتن سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد ریشه‌یابی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۱۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تحقق نیافتن سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد باید ریشه‌یابی شود و باید این نقیصه با راهکارهای عملی و کارشناسی ترمیم شود. توجه به بخش تعاون بهترین راهکار برای مردمی کردن اقتصاد، شفافیت و سالم‌سازی اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید فرخی در مراسم بهره برداری از 4 طرح شرکت تعاونی استان مرکزی با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل شرکت تعاونی پوران سنگ شهرستان محلات، افزود: تعاون در جمع‌کردن سرمایه‌های خرد و کوچک و همچنین افزایش اشتغال در جامعه نقش محوری دارد و باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: تعاونگران جهادگرانی هستند که در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌های ظالمانه و تحمل سختی‌های زیاد، کمک‌ زیادی را به اقتصاد کشور کرده‌اند. حمایت از بخش تعاون و تعاونگران به ویژه در راستای قوانین و مقررات و نگاه بلند مجلس شورای اسلامی به این بخش ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی 2278 شرکت تعاونی فعال وجود دارد که این شرکت‌ها زمینه اشتغال حدود 22 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌ است. یک میلیون نفر در این استان با احتساب سهام عدالت عضو بخش تعاون هستند که این رقم قابل توجه است.

توسعه در کشورهای پیشرفته بدون مشارکت عمومی ارزش ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: توسعه در کشورهای پیشرفته بدون مشارکت عمومی ارزش ندارد و یکی از راه های عینیت مشارکت مردمی در اقتصاد، شکوفایی بخش تعاون است.

بهزاد سام ‌لیری افزود: کشورهای پیشرفته دنیا نهضت تعاون را به عنوان ابزاری مهم برای توسعه اقتصادی مد نظر قرار داده اند و آن را یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای توسعه اقتصادی می‌دانند.

وی ادامه داد: تعاون در توزیع عادلانه ثروت و ریشه‌کنی فقر نقش محوری ایفا می‌کند. فعالیت در بخش تعاون موجب بهبود سطح عمومی زندگی می‌شود و در افزایش اشتغال جامعه نیز نقش‌آفرینی جدی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه توجه به تعاون، فضای اقتصادی کشور را چندین پله رشد می‌دهد، اظهار داشت: امید می‌رود که باور، اعتقاد و نگاه تعاون در جامعه در دولت سیزدهم بیش از پیش ترویج یابد و بتواند به سهم واقعی خود در اقتصاد تعیین شده دست پیدا کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز