خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

پرونده 31 فقره قتل در همدان با صلح طرفین مختومه شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۸۴

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: پرونده قضایی مربوط به ۳۱ فقره قتل عمد استان طی ۲ سال گذشته با پیگیری و تلاش های انجام شده منجر به صلح و سازش طرفین و مختومه شدن طرح دعاوی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا عدالتخواه در جمع مردم شهر مهاجران با بیان اینکه کمیته معتذرین در کلانتری ها، دادگاه ها و زندان ها تشکیل شده است، افزود: هفت هزار و ۱۰۶ نفر از ابتدای فعالیت کمیته معتذرین تا کنون(۱۱ ماه گذشته) از شاکیان عذرخواهی کرده اند که عذر پنج هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شده است.

وی گفت: همچنین در این ارتباط ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و ۱۱ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان جنبه عمومی جرم نیز در استان همدان بخشیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات البین را عمل خداپسندانه ای دانست که دین مبین اسلام بر آن تأکید دارد، اظهار داشت: در مسائل جرم شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می تواند کینه ها و خصومت ها را برطرف سازد.

به گفته وی، ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد در راستای محقق شدن اصلاح ذات البین با همکاری اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز