خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

سهم ۱۵ درصدی تعاونی های سمنان در اشتغال مستقیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۸۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۱۵ درصد اشتغال مستقیم ایجاد شده در استان توسط تعاونی‌ها شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا از سمنان، اسماعیل غنیان بیان کرد: تعاون یکی از ارکان اقتصادی کشور است که لازم است با رویکرد بحث اقتصاد مقاومتی و مردمی بودن آن توجه ویژه ای به بحث تعاونی شود.

وی افزود: جشنواره تعاونی‌های برتر کشور هر ساله در هفته تعاون به منظور ایجاد انگیزه در بین تعاونی‌ها و الگو سازی برای جوانان تحصیل کرده برگزار می شود.

غنیان یادآور شد: تعاونی ها در بسیاری از برهه‌های حساس نظام همچون دوران جنگ، ابتدای انقلاب و سایر موارد، بسیاری از بحران ها را مدیریت و رفع کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه اشتغال نیروهای متخصص و تحصیل کرده یکی از مزیت های اصلی و مهم تعاونی ها است، اظهارکرد: ۷۵ تعاونی و اتحادیه استان توانستند اطلاعات خود را در سامانه خود اظهاری ثبت کنند.

وی ادامه داد: در ۶ گرایش در تعاونی های استان، توانستیم امتیازات لازم برای شرکت در بخش تعاونی های برتر ملی را کسب کنیم.

غنیان اضافه کرد: علاوه بر ۶ تعاونی شرکت کننده در بخش تعاونی های برتر ملی کشور ۷ تعاونی استان با احتساب امتیازات کسب شده، شایسته تقدیر در استان شناخته شدند.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ تعداد ۴ تعاونی از استان سمنان در بخش ملی تقدیر شدند و در سال جاری نیز یک تعاونی از استان در بین ۱۵ تعاونی برتر ملی کشور قرار دارد.

غنیان گفت: ۱۲ تعاونی صادرکننده در استان وجود دارد که سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون دلار صادرات را به کشور های مختلف جهان دارند.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برند سازی، آموزش، توانمند سازی اعضای تعاونی ها و تقویت تعاونی های استان هزینه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز