خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

کمبود 480 کلاس درس در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۵۵۴

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: 480 کلاس درس جدید در این استان نیاز است تا نیاز آموزشی برطرف شود.

به گزارش ایلنا، محمود چاوشان با بیان مطلب فوق و در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی استان که با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز جهت رفع کمبودهای زیرساختی فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم تشکیل شده بود گفت: در راستای کاهش نیازهای آموزش و پرورش در بحث تجهیز و احداث مدارس از تمامی ظرفیت های استان استفاده می کنیم که گروه های جهادی نیز جزو همین ظرفیت ها محسوب می شود.

چاوشان افزود: از ابتدای سال ۹۹ و در بحث حذف مدارس کانکسی و غیراستاندار ۳۳ مدرسه با ۵۸ کلاس درس را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون ۹۰ درصد این فضاهای آموزشی با همکاری گروه های جهادی با فضای استاندارد جایگزین شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی حدود ۷ مترمربع  و در رتبه پنجم کشوری  و بالاتر از میانگین فضای آموزشی کشور یعنی ۵.۳ قرار دارد، بیان کرد: استاندارد فضای آموزشی در کشور نیز ۸.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی گفت: در مساکن مهر استان مهمترین مشکل ما در زمینه کمبود فضاهای آموزشی به خصوص مرکز استان یا سرانه حدود چهار مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

وی از کمبود ۴۸۰ کلاس درس در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیران  و ظرفیت های استانی بتوانیم سریعتر این کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

در پایان مراسم تفاهم‌نامه ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان بین بسیج سازندگی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز