خبرگزاری کار ایران

طلب ۲۰۰ میلیارد تومانی اوقاف آذربایجان غربی از دستگاه های دولتی و اجرایی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۴۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اداره کل اوقاف استان ۲۰۰ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی و دولتی استان مطالبه دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام جوانبخت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد گفت: درامد وصولی موقوفات استان در سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که بیش از ۸ میلیارد تومان بود رشد ۹۰ درصدی را دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان برسد.

جوانبخت، با اشاره به اینکه در سال جاری یک میلیارد تومان هزینه بازسازی بقعه خلیفان ارومیه اختصاص یافته، اظهار کرد: در شرایط کرونا ۱۲ هزار بسته معیشتی در سال گذشته در بین اقشار کم درامد از طرف واقفان خیر اندیش توزیع شده است.

وی با اشاره  به اینکه طرح شمیم حسینی همزمان با سطح کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود، اظهار کرد: در دو دهه اول محرم ۲ هزار بسته معیشتی در ۵ شهرستان ارومیه، خوی، تکاب، سلماس و نقده و ۶۵ هزار پرس غذا گرم نیز در سطح استان پخت و توزیع شد.

جوانبخت، با تاکید به اینکه در آذربایجان غربی ۴۱هزار رقبه وجود دارد، تصریح کرد: ۱۲ میلیارد تومان از درامد وصولی موقوفات استان برای بازسازی  موقوفات و همکاری با شرکت های دانش بنیان حفظ العین نگهداری شده است.

مدیر کل اوقاف و خچامور خیریه آذربایجان غربی افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۶ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان در حوزه‌های مذهبی، خیریه، اجتماعی و مدارس حوزوی و مساجد هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در بحث عمران مساجد تخصیص اعتبار  بسیار کم است بطوری که برای سال جاری برای بازسازی مساجد و مصلی های استان ۶میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان اختصاص یافته بود که تاکنون فقط ۱میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان از طرف استانداری تخصیص یافته است.

جوانبخت یاد آور شد:  اداره کل اوقاف استان ۲۰۰میلیارد تومان از دستگاه های دولتی و اجرایی مطالبه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: ۵۵ هزار از عرصه‌های موقوفات استان برای ساخت هزار واحد مسکن اقدام ملی مسکن به اداره مسکن و شهر سازی استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز