خبرگزاری کار ایران

استاندارعنوان کرد؛

انتظار مردم کرمانشاه از اثرات مثبتِ ثبت جهانی اورامانات در زندگی خویش

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۳۳

استاندار کرمانشاه گفت: مردم اورامانات به حق انتظار دارند رویداد ثبت جهانی در زندگی و معیشت آن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد و این وظیفه اداره میراث فرهنگی و گردشگری است که یک پیوست اشتغال مناسب برای این حوزه تهیه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه هوشنگ‌بازوند استاندار کرمانشاه در کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو این کارگروه برگزار شد؛ اظهار داشت:به‌رغم اینکه شش ماهه اول سال هنوز به تمام نرسیده ولی ۴۶ درصد برنامه اشتغال تحقق پیدا کرده که عملکرد رضایت بخشی برای مجموعه است ولی نکته مهم در موضوع اشتغال رضایت مردم از این عملکرد است. 

وی افزود: نمی‌توان مشکل بیکاری انباشته شده طی دهه‌های گذشته را یک شبه حل کرد ولی مردم این انتظار و توقع را از مسئولین دارند که برای رفع این مشکل تلاش کنند.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: ایجاد هر شغل نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات است که آن هم در شرایطی که این منابع فراهم باشد و بانک‌ها هم همراهی کنند. 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مداومی که انجام شد در نشست شورای اشتغال کشور در ابتدای فروردین ماه امسال و با حضور رئیس جمهور پیشین، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق زلزله زده تصویب شده ولی این اعتبار تاکنون ابلاغ نشده است.

بازوند خاطرنشان کرد: این وظیفه مدیرکل کار است که با پیگیری بسیار جدی از طریق وزارتخانه، از حق و مطالبه مردم دفاع کند تا بتوانیم پروژه‌های تعریف شده در این حوزه اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فقدان یک بازار بزرگ در کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور اشاره کرد و گفت: کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان و تبریز از مراکز مهم بازار کشور هستند و از سراسر کشور برای تهیه کالاها و وسایل گوناگون به آنجا مراجعه می‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه بازار کرمانشاه در برندسازی برخی کالاها بسیار موفق بوده و می‌توان با پشتیبانی، مانع زدایی و فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاران توانمند، شاهد شکل گیری چنین بازار گسترده‌ای باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای شکل گیری این بازار بزرگ نیازمند شکلگیری کارگاه های بزرگ و کوچک هستیم در ادامه عنوان کرد: طرح توسعه حوزه نفت و گاز یک سرمایه گذاری کشنده است که می تواند شغل‌های بسیاری را در ذیل خود ایجاد کند‌.

وی در ادامه سخنانش موضوع ثبت جهانی اورامانات را یک فرصت برای توسعه منطقه خواند و گفت: مردم اورامانات به حق انتظار دارند رویداد ثبت جهانی در زندگی و معیشت آن‌ها تاثیر مثبتی داشته باشد. 

بازوند تاکید کرد: این وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری است که با کمک افراد صاحب دانش و ایده و دیگر مجموعه‌ها یک پیوست اشتغال مناسب برای عرصه منظر فرهنگی اورامانات تهیه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز