خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

اشتغال بالغ بر ۵۰۰۰ نفر توسط شرکت تعاونی های کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۹۴

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: در حال حاضر ۳۱۴ تعاونی فعال در هر دو بخش تولید و توزیع با گرایش های مختلف در کاشان مشغول فعالیت اند.

به گزارش ایلنا از کاشان، حسن رمضانی با اشاره به هفته تعاون اظهار داشت: شرکت تعاونی کارگران و شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان جزو اولین شرکت تعاونی های این شهرستان هستند که در سال ۱۳۳۲ تشکیل شدند.

وی ادامه داد: در طول هفته تعاون از ۵۲ طرح افتتاحی در استان اصفهان، ۸ مورد به شهرستان کاشان تعلق دارد که این طرح ها با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۷۷ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲۰۵ نفر بصورت متمرکز کشوری از طریق ارتباط مجازی و ویدویو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. 

رمضانی سهم بخش تعاون شهرستان را در حوزه اشتغال بالغ بر ۵۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اعلام و تصریح کرد: بسیاری از مهم‌ترین پروژه های اقتصادی دهه های اخیر ناشی از فعالیت حوزه تعاون کاشان است.

وی تشکیل ۱۳ تعاونی با اشتغال‌هایی ۲۸۰ نفر ظرف یکسال اخیر را از دستاوردهای حوزه تعاون شهرستان دانست و ادامه داد: نظارت بر عملکرد کاری و مالی تعاونی ها توسط اداره تکاور کاشان در راستای پیشگیری از فساد اداری و مالی در تعاونی‌ها صورت می گیرد.

معاون مدیرکل اداره کار استان اصفهان یادآور شد: تعاونی‌ها نسبت به سایر شرکت‌ها، از معافیت ۲۵ درصدی در بخش مالیات بر درآمد، معافیت در حوزه عوارض شهرداری و اعطای تسهیلات ارزان قیمت با شرایط خاص برخوردارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۴ تعاونی فعال در هر دو بخش تولید  و توزیع با گرایش‌های مختلف در کاشان مشغول فعالیت‌اند. 

رمضانی گفت: ساخت ۳ هزارو۵۵۰ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر در سال‌های پایانی دهه هشتاد و ابتدای دهه نود به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مسکونی کاشان را از تلاش‌های دوستان اتحادیه مسکن مهر کاشان  باید دانست.

وی همچنین ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی های کارگری ظرف یک دهه اخیر را نشان از وجود توانمندی و پتانسیل موجود شهرستان دانست و اظهار داشت: حسب فصل هشتم قانون کار تمام واحدهای صنعتی بزرگ را به تشکیل تعاونی‌های مسکن و مصرف برای پرسنل خود دعوت می‌کنیم تا از طریق تشکیل این دسته تعاونی‌ها زمینه ارایه بهینه خدمات رفاهی به کارگران عزیز را بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز