خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام:

تجهیزات درمانی و پزشکی استان به شدت محدود و جوابگوی ایام اربعین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۰۲۶

استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن آیین اربعین حسینی و امکان برگزاری و تردد زائران از طریق مرز مهران گفت: امکانات و زیرساخت های این مرز برای این ایام به هیچ وجه جوابگوی خدمات رسانی نیست.

به گزارش ایلنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: با توجه به درگیری استان در زمینه‌ کرونا و خدمت رسانی به این بیماران تجهیزات درمانی و پزشکی استان به شدت محدود و جوابگوی ایام اربعین نیست.

وی افزود: در صورت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی فراهم‌ کردن امکانات در مرز مهران نیازمند عزم ملی بوده و از ظرفیت تمام استان ها برای تجهیز و تقویت زیر ساخت های مهران در حوزه های مختلف برای خدمت رسانی به زائران باید استفاده شود.

استاندار ایلام یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه را واکسیناسیون تمام مردم استان اعلام کرد و یادآور شد: در صورت برگزاری پیاده روی اربعین امکان تردد ۵۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات وجود داشته که به طور معمول ۶۰ درصد این جمعیت از مرز مهران عبور می‌کنند.

نوذری خواستار توجه وهمکاری همه مسئولان در این زمینه شد و تاکید کرد: نیازمندی های مرز مهران در ایام اربعین به مسئولان کشوری در ستاد ملی کرونا اعلام شده و دوباره پیگیری خواهد شد.

استاندار ایلام همچنین از کاهش سن واکسیناسیون جامعه هدف در این استان خبر داد و گفت: از امروز متولدین سال ۶۴ به قبل می توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان استان گفت: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از ۳۵ درصد گذشته اکنون به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به در پیش بودن اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اختیار بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا به استان ها داده شده است.

به گفته نوذری، در این زمینه بازگشایی مدارس کم جمعیت مناطق عشایری و روستایی آغاز که شرط مهم واکسیناسیون اطرافیان دانش آموزان اعم از اعضا خانواده و سرویس مدارس خواهد بود.

استاندار ایلام تاکید کرد: مدارس مناطق پر جمعیت نیز در صورتی بازگشایی می شوند که واکسیناسیون اطرافیان دانش اموزان انجام شده باشد.

نوذری واکسیناسیون را اولویت اول استان اعلام‌ کرد وگفت: تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون‌کل مردم استان بکارگیری خواهیم‌ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز