خبرگزاری کار ایران

برداشت گردو از باغ‌های شهرستان رودبار

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۳۱

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودبار از آغاز برداشت گردو از بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، سروش ابراهیمی با بیان اینکه برداشت گردو از ۲ هزار و ۷۱ هکتار باغ گردوی رودبار آغاز شده است گفت : ۸۲۱ هکتار از باغ‌های گردوی رودبار کشت دیم و هزار و ۲۵۰ هکتار کشت آبی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه متوسط تولید گردو در هر هکتار ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است افزود: با توجه به خشکسالی و تنش‌های زراعی سال جاری، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ هزار تن گردو از باغ‌های شهرستان رودبار برداشت شود.

وی طرح سرشاخه کاری با هدف اصلاح درختان برای افزایش مقاومت در مقابل سرمازدگی باغ‌ها را گامی موثر در تولید پایدار و محصول باکیفیت دانست و گفت: سرشاخه‌کاری و عملیات تعویض تاج درختان گردو در ۵ هکتار از باغ‌های گردوی شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته توزیع نهال اصلاح شده یارانه دار، توزیع کود‌های میکو ریزا و کود‌های ریز مغذی برای تقویت باغ‌های گردو است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر درختان موجود در باغ‌های گردوی رودبار از ارقام زودبرگده است گفت: سرمای دیررس بهاره در سال‌های گذشته خسارت‌های هنگفتی به باغداران این شهرستان وارد کرده است به همین دلیل باغ‌های این شهرستان هم از لحاظ ارقام و هم از نظر سایر برنامه‌های مدیریتی نیاز به اصلاح دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز