خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:

۷۰ درصد ساخت و ساز‌های یزد بدون پروانه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۹۲

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر زحمتکش در نشست شورای ساختمان مهریز گفت: ۷۰ درصد ساخت و ساز‌های استان بدون اخذ پروانه و خارج از چارچوب قانونی از سوی مالکان ساخته و چنین پرونده‌های ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع می‌شود.

زحمتکش رعایت نکردن ضوابط شهری، ساختمان‌های با متراژ زیر حدنصاب و تغییر کاربری زمین را از جمله موارد تخلف در این حوزه ذکر کرد.

وی افزود: با تشکیل کارگروه پیشگیری از تخلف در شهرستان‌ها می‌توان بخشی از ضوابط و مقررات این بخش را تعدیل کرد و شاهد قانونمند شدن تعداد بیشتری از ساخت و ساز‌ها با پروانه در استان بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان شهریورماه امسال در شهر یزد راه اندازی می‌شود.

زحمتکش هدف از ایجاد این سامانه، مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی، تسریع در امور، کاهش زمان صدور، صرف جویی در هزینه‌های رفت و آمد مالکان به شهرداری و سازمان نظام مهندسی است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه سامانه یاد شده در سایر شهرستان‌های استان هم راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: در پرتو تعامل و همکاری موجود بین شورای ششم شهر مهریز و سازمان نظام مهندسی ساختمان، صدور پروانه غیرحضوری در راستای کاهش تخلف ساختمانی، در این شهر هم عملیاتی می‌شود.

زحمتکش در ادامه یزد را استانی با آمار بالای تخلف ساخت و ساز‌ در کشور دانست و تصریح کرد: برای کاهش حجم تخلف ساختمانی در مرکز استان، افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها و احداث ساختمان‌هایی مقاوم و با طول عمر بالا؛ فارغ از نگاه به داشتن یا نداشتن پروانه، کارگروهی تحت عنوان پیشگیری از تخلف در یزد تعریف شد.

وی یادآور شد: راه اندازی این کارگروه نتایج مثبتی را به دنبال دارد، قرار است این مجموعه با تعامل فرمانداران، شهرداری‌ها و شورا‌ی شهرها، در تمامی شهرستان‌های استان تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز