خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

صدور کیفر خواست برای ۱۸ متهم پرونده میراث فرهنگی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۴۶

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: برای ۱۸ نفر از متهمان پرونده میراث فرهنگی قزوین مبنی بر تخلفات مالی گسترده کیفر خواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۸ دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمد قاسمی گفت: طبق گزارش اداره کل بازرسی استان قزوین در سال ۹۷ مبنی بر تخلفات گسترده مالی صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، پرونده قضائی در دادسرای مرکز این استان تشکیل و بر همین اساس متهمان موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: متهمان این پرونده شامل برخی از مدیران، کارمندان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و همچنین تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های مختلف اماکن تاریخی و گردشگری سطح استان قزوین هستند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی و کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد، در قراردادهای منعقده با بعضی از پیمانکاران اماکن تاریخی و گردشگری در واگذاری برخی از پروژه‌ها مقررات قانونی اعمال نشده و تبانی صورت گرفته و با صدور گواهی‌های متعدد خلاف واقع صورت وضعیت‌های صوری تایید و مبالغ هنگفتی از حقوق بیت المال تضییع شده است.

این مقام قضایی استان قزوین اضافه کرد: بر همین اساس اتهام چندین فقره اختلاس، چندین فقره تبانی در معاملات دولتی منتهی به خسارت به دولت، چندین فقره اهمال در امر مدیریت منتهی به تضییع حقوق دولتی، چندین فقره نقض قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات دولتی، چندین فقره تحصیل مال از طریق نامشروع، لطمه و خرابی به آثار و بنای تاریخی، جعل و استفاده از سند مجعول از سوی متهمان این پرونده، مورد بررسی قرار گرفت.

قاسمی گفت: در نهایت با توجه به گزارش اداره کل بازرسی استان قزوین و تحقیقات انجام شده از سوی شعبه رسیدگی کننده، پرونده موصوف تکمیل و برای ۱۸ نفر از متهمان پرونده کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۸ دادگاه‌های کیفری دو قزوین ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز