خبرگزاری کار ایران

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان خبرداد:

افت آب زیر زمینی در 93 درصد از دشت‌های استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۳۱۰

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان هرمزگان گفت: 93 درصد از دشت‌های استان هرمزگان در سال آبی جاری دچار افت سطح آب زیر زمینی‌ شده‌اند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمدرضا ایدون اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی  و ورودی مخازن دشت‌های هرمزگان، اغلب دشت‌ها دچار افت سطح آب زیر زمینی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال آبی جاری، بارندگی نسبت به دوره دراز مدت اندازه‌گیری، بیش از 83 درصد کاهش داشته و نسبت به سال گذشته کاهش بیش از 90 درصدی ثبت شده است.

ایدون با بیان اینکه 93 درصد از دشت‌ها دچار افت شده‌اند، عنوان کرد: دشت‌های استان هرمزگان به صورت میانگین دچار افت 63 سانتی‌متری هستند.

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان، افزود: باید خود را با ذخایر آبی استان تطبیق دهیم تا بتوانیم با کمترین چالش از این شرایط عبور کنیم.

وی بیان کرد: بیشترین افت سطح آب زیر زمینی در سال آبی جاری، در دشت سرزه خارو با بیش از 6 متر ثبت شد؛ در حالی که بیشترین افت سطح آب در سال آبی گذشته، 90 سانتی متر در دشت طاشکوئیه بود.

مدیر مطالعات پایه منابع آب استان هرمزگان ادامه داد: دشت‌های شمیل، تخت - قلعه‌قاضی، هرنگ – کوخرد و رودان جزو سه آبخوانی هستند که بیشترین افت کیفیت و افزایش شوری را در سال آبی جاری نشان می‌دهند.

ایدون ضمن تاکید بر لزوم سازگاری با کم آبی، خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که از سال 80 تا کنون فقط 2 سال از نظر هیدرولوژیکی در وضعیت تر سالی بودیم؛ این امر نشان دهنده اهمیت سازگاری با ذخایر آبی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز