خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مردم با تغذیه مناسب ایمنی خود را در برابر کرونا بالا ببرند / بستری 115 بیمار کرونایی جدید در استان اردبیل / 18 نفر جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 115 بیمار کرونایی جدید و جان باختن 18 نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک روز بهورز به این قشر زحمتکش عنوان کرد: اگر امروز شاهد ریشه‌کنی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران و کاهش بیماری‌های واگیر در کشور هستیم باید همه‌ را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌.

وی همچنین در باره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز بیان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته 115 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده و 131 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 18 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

حبیب زاده افزود: یک هزار و 124 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند. لازم است بیماران ترخیصی از بیمارستان ها و بیماران بستری در منازل، پس از بهبودی به مدت دو هفته قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 782 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 120 بیمار وخیم گزارش شده است؛ با توجه به وضعیت موجود، ضروری است عموم مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با تغذیه سالم و مناسب سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند تا در صورت ابتلاء به این بیماری، توان مقابله با آن را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره آخرین آمار واکسیناسون در استان بیان کرد: در نوبت اول برای 306 هزار و 160 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 127 هزار و 981 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 434 هزار و 141 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز