خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه شورای شهر اعلام شد؛

اصرار شهرداری مشهد بر واکسیناسیون خودرویی/ علوم پزشکی یک دقیقه را هم یک دقیقه بداند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۲۴

روابط عمومی شورای شهر مشهد، پیرو انتشار مصاحبه ای از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توجیه عدم امضای تفاهم‌نامه واکسیناسیون خودرویی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، در این اطلاعیه آمده است:

 پیرو انتشار مصاحبه ای از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توجیه« عدم امضای تفاهم‌نامه واکسیناسیون خودرویی» که پیشنهاد آن از سوی شورای شهر مشهد ارائه شده؛ ذکر نکاتی ضروری است:

ا- شهرداری مشهد خود را متعهد به گسترش سلامت عمومی به ویژه در شرایط حال حاضر کرونایی می‌داند و با اینکه وظیفه ذاتی در این زمینه ندارد ، اما تمامی امکانات سخت افزاری خود را در اختیار مسئله خطیر واکسیناسیون قرار خواهد داد.

۲- حدود دو هفته قبل و همزمان با شب عاشورای حسینی، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه‌ای برای واکسیناسیون خودرویی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه شد و اینک که دو هفته از این پیشنهاد می‌گذرد همچنان شهروندان مشهدی معطل امضای این تفاهم‌نامه از سوی علوم پزشکی مشهد هستند.

۳-استدلال دوستان علوم پزشکی مبنی بر اینکه شهرداری مشهد، نمایشگاه بین المللی را به مدت یک ماه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهد، گره از مشکل باز نخواهد کرد زیرا شهرداری نیز واقف است قطعا امر واکسیناسیون خودرویی بیش از یک ماه زمان خواهد برد و به همین دلیل در متن تفاهم‌نامه زمینه تمدید این مدت تمهید شده است.

۴- با توجه به برآورد هزینه ها، شهرداری خود را متعهد به پرداخت هزینه ها به مدت یک ماه می‌داند و در متن نیز به صراحت ذکر شده است، اما دوستان علوم‌پزشکی حاضر نیستند حتی به مدت یک ماه نیز مسئله تعجیل در سلامت عمومی در شرایط کرونایی را قبول کنند و دائما بر سر مدت زمان تفاهم نامه بحث می‌کنند، حال آن که در شرایط کرونا، یک دقیقه هم یک دقیقه است!

۵- امکانات و بودجه عمومی شهرداری، شرایط را برای تجهیز یک ماهه مرکز واکسیناسیون خودرویی مهیا ساخته است و پس از یک ماه نیز می توان در مورد تمدید موارد بر اساس بازخوردهای یک ماه اول اقدام کرد، اما مسئولان علوم پزشکی مشهد مسئله سلامت عمومی را معوق گذاشته و مشغول چانه زنی هستند!

۶- شورای شهر مشهد در باره کمک به سلامت جامعه در بحران کرونا بر مبنای مصوبات صحن علنی و ستاد تدبیر و همچنین ستاد کرونا اقدام خواهد کرد. بدیهی است در صورت اعلام نیاز ستادهای مذکور همچون گذشته، شورای شهر و شهرداری مشهد پیشگام در خدمت رسانی بوده و خواهد بود."

دو روز قبل حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علت امضا نکردن تفاهم نامه واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه بین المللی مشهد از سوی رئیس این دانشگاه را اعلام کرده و گفته بود بند دوم و چهارم این تفاهم نامه عملیاتی نیست.

در بند دوم این تفاهم نامه قید شده است «شهردار مشهد نسبت به تجهیز و تأمین نیرو‌های خدماتی مورد نیاز و پرداخت هزینه‌های جاری به مدت یک ماه اقدام کند»

در بند چهارم این تفاهم نامه نیز آمده است «در صورتی که دانشگاه به محل فوق به مدت یک ماه دیگر نیاز داشته باشد، براساس نظر ستاد کرونا استان، شهرداری همکاری لازم را درخصوص مکان و تجهیزات موجود به صورت امانی و موقت کماکان تا عادی شدن شرایط در اختیار دانشگاه قرار دهد و هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه هزینه‌ای اعم از جاری و پرداخت حقوق تأمین نیروی خدماتی نخواهد داشت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز