خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته محقق شد؛

صادرات ۱۰۶ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۷۷۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته شرکت‌های تعاونی استان به میزان ۱۰۶ میلیون دلار صادرات داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمیدرضا پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود:این استان با هفت هزار و ۳۲۲ شرکت تعاونی فعال کشور بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت: شرکت تعاونی های استان با اشتغال زایی برای ۱۲۱ هزار و ۷۲۳ نفر و عضویت ۷۶۱ هزار و ۸۸۱ نفر و سرمایه ثبتی افزون بر ۴۵۹ میلیارد تومان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این میان سهم تعاونی های فعال خدمات ۳۴ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، صنعت ۱۳ درصد است که بیشترین میزان فعالیت تعاونی ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: چهار تعاونی دانش بنیان با تعداد اعضای ۳۷ نفر و با سرمایه ۴۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۱ فرصت شغلی هم در استان تشکیل شده است.

وی افزود: سوخت، زعفران، صنایع غذایی(رب و کنسرو)، مصنوعات فلزی و سنگ ساختمانی عمده محصولاتی است که به مقصد افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا صادر شده است.

وی ادامه داد: تعاونیهای خراسان رضوی ۱۰ درصد فرآورده‌های دامی، هشت درصد محصولات زراعی، سه درصد تولیدات معادن، پنج درصد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ و 2 درصد محصولات نساجی، چرم و پوشاک و ۲ درصد محصولات سلولزی و شیمیایی را تولید می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های هفته تعاون هم گفت: برگزاری تور ترویجی و بازدید از تعاونی های موفق، راه اندازی میز خدمت، حضور در نماز جمعه، عطرافشانی مزار شهدا، اهدای خون و برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی برخی از اقداماتی است که در هفته تعاون انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز