خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری دورهمی‌ها فرش قرمزی برای کرونا / هیچ‌ کس از ابتلاء به کرونا مصون نیست / 2 هزار بیمار کرونایی در استان اردبیل تحت مراقبت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۷۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر 816 بیمار کرونایی در بیمارستان ها و یک هزار و 169 بیمار در منازل تحت درمان هستند که کادر درمان استان در مجموع برای یک هزار و 985 بیمار خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: تا زمانی که مردم دورهمی ها را تعطیل نکنند و همچنان افرادی در جامعه باشند که از ماسک استفاده نکنند، خروج از پیک پنجم دور از انتظار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی صرفا می تواند به بخش درمان متمرکز و در قبال آن پاسخگو باشد، افزود: اعمال برخی محدودیت ها و یا برخورد با خاطیان و ناقضان پروتکل های بهداشتی خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی است؛ لذا در خصوص الزام مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و نهادینه کردن این امر، ارگان های مرتبط قضایی و انتظامی و سمن ها می توانند می توانند نقش موثری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید خود را از ابتلاء به کرونا مصون بداند و همچنان لازم است رعایت پروتکل ها در اولویت باشد، تصریح کرد: برای خروج از این پیک خطرناک، مشارکت عموم جامعه لازم و ضروری است؛ نباید فوتی ها و ابتلاء مردم به کرونا به مسئله عادی و روزمره تبدیل شود چرا که جان هر کسی عزیز است و همه مردم در مقابل سلامتی یکدیگر مسئول هستند.

این مسئول تاکید کرد: مادران باردار که ۱۲ هفته از بارداری آن ها گذشته‌ حتما جهت واکسیناسیون با مراقبین سلامت مشورت کرده یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند، به خصوص افرادی که دارای اضافه وزن هستند و سن بالای ۳۵ سال دارند و دارای فاکتورهای زمینه ای هستند ضرورت دارد واکسن کرونا را دریافت کنند.

حبیب زاده در بخش دیگر گفت و گو در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته 145 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 151 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 14 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است؛ همچنین یک هزار و 169 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر 816 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 119 بیمار وخیم گزارش شده است؛ همچنین در نوبت اول برای 305 هزار و 175 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 126 هزار و 335 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 431 هزار و 510 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از خیرین در جهت کمک به بهبود خدمات رسانی در بیمارستان ها، عنوان کرد: طی امروز یک خیّر اردبیلی ۱۰۰ عدد تخت به ارزش مادی یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان به بیمارستان‌های اردبیل اهدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز