خبرگزاری کار ایران

افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی در شهرستان چناران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۳۷

آیین افتتاح کتابخانه سیار پیک دانایی "۵" خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان چناران با حضور نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولان و مقامات شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امامی راد نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس در این مراسم گفت: پیک دانایی یعنی سمت و سو دادن و هدایت جامعه به سمت دانایی، رشد فرهنگی و مطالعه است. در واقع کتابخانه های سیار عدالت اجتماعی در راستای دسترسی به دانش و آگاهی برای افراد در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط یک شهرستان را اجرا می کنند. 

در ادامه حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مسئولان شهرستان چناران گفت: مبنای کار کتابخانه‌های سیار افزایش دانایی و آگاهی مردم است، در واقع کتابخانه های سیار نقش ده کتابخانه عمومی مستقر در هر شهرستان را ایفا می کند. یکی از اتفاقات خوب در جریان راه اندازی کتابخانه‌های سیار دسترسی افراد در دورافتاده ترین نقاط به کتاب و خدمات کتابخانه‌ای است. 

وی با اشاره به افتتاح چند کتابخانه سیار در دیگر شهرستان‌های استان، افزود: عدالت فرهنگی مبنای نظر برای ایجاد پیک دانایی و کتابخانه سیار است، هدف ما دسترسی آسان افراد به کتابخانه و خدمات کتابخانه ای در مناطق کم برخوردار برای تمامی اقشار جامعه به ویژه عمده مخاطبین کتابخانه ها کودکان، نوجوان و بانوان خانه دار است.

حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران نیز گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عملی نیکو و حسنه است و می توان آن را در زمره مقدس ترین اعمال صالحه قرار داد. در وصف اهمیت کتاب می توان به این نکته اشاره کرد که کتاب از معجزات فرستادگان و پیامبران خدا بوده است.

در پایان مراسم تعداد ۵۰ جلد کتاب توسط حسین امامی راد، حسین امامی راد، نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، ۵۰ جلد کتاب توسط سازمان جمعیت هلال احمر ، ۵۰ جلد کتاب توسط اداره تبلیغات اسلامی، ۵۰ جلد توسط رئیس شورای هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به کتابخانه سیار خواجه نصیرالدین طوسی چناران اهدا و قول مساعدت اهدای زمینی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع در شهر سیدآباد و ۱۰۰۰ مترمتربع زمین و ۱۰۰ مترمربع تجاری در شهر رادکان جهت احداث کتابخانه توسط حمید انصاری، فرماندار داده شد.

کتابخانه سیار پیک دانایی ۵ ر روستاهای رادکان، نوبهار، سیدآباد و محدود خیابان جلال آل احمد در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان به ارائه خدمات کتابخانه ای در قالب پیشخان کتابخانه می پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز