خبرگزاری کار ایران

واکسن در استان اصفهان موجود نیست ؛

تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان تا شنبه/ لطفا تجمع نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۰۸

در برخی از شهرستان های استان اصفهان ذخیره واکسن کرونا تمام شده و دانشگاه علوم پزشکی با ارسال پیامکِ عدم مراجعه به مراکز تجمیعی تزریق واکسن، از شهروندان خواسته تا شنبه به این مراکز مراجعه نکنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارسال پیامک به جامعه هدف دریافت واکسن خبر تعطیلی دو روزه مراکز تجمیعی تزریق واکسن به دلیل نبود این کالای با ارزش را داد و از مردم خواست تا سیزدهم شهریورماه از رفتن به این مراکز خوددار کنند.

دیروز و امروز (نهم و دهم شهریورماه ) در اصفهان واکسن نبود و هیچ کدام از مراکز تجمیعی واکسن برای تزریق باز نبودند. از روز شنبه هم بارها خبر تخصیص 120 هزار دز واکسن به اصفهان منتشر شد که در راه است و به زودی می رسد.

اما اطلاعیه مجدد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گواه این موضوع است که همچنان ذخیره واکسن صفر است و این اتفاق نامبارک نه تنها شهر اصفهان که شهرستان های دیگری را گرفتار کرده است.

تجمع نکنید

در اطلاعیه جدید روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده است: به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند با توجه به ادامه محدودیت موجودی واکسن، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستانهای اصفهان، شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان و مبارکه تا روز شنبه 13 شهریورماه فعال نخواهد بود. خواهشمند است از هرگونه مراجعه به این مراکز خودداری فرمایید. بدیهی است فراخوان جدید از طریق پیامک برای واجدین شرایط دریافت واکسن ارسال خواهد شد.

مشکل تأمین دز دوم واکسن

هفته گذشته آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صفحه شخصی اش به مردم اطلاع داد که کمبود واکسن وجود دارد و متاسفانه سامانه تزریق بدون درنظر گرفتن محدودیت شدید، محدوده سنی دریافت واکسن را کاهش داده است. نجیمی در این باره گفت: وقتی واکسن نیست، چرا به متولدین 1350 به قبل فراخوان دریافت واکسن ارسال می شود؟ در اصفهان نیازمند تامین صد هزار دز واکسن در هر هفته برای تزریق دز دوم هستیم که در اختیار نداریم. چگونه به واجدین شرایط دز اول، واکسن تزریق کنیم وقتی واکسن در اختیار نداریم؟

تعطیلی پنج روزه مراکز تزریق واکسن در شرایط بحرانی

نبود واکسن سبب شد مراکز تجمیعی تزریق در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بسته باشند و حالا این تعطیلی به پنج روز افزایش یافته است. این در حالی است که وضعیت بیشتر شهرستان های استان اصفهان قرمز و سیاه است و آمار مرگ و میر به بالاترین حد خود رسیده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید این موضوع اظهار داشت: در نقطه اوج موج پنجم هستیم و اگر واکسیناسیون عمومی با سرعت انجام شود، می‌توانیم به مقابله با سویه جدید کووید 19 امیدوار باشیم، در غیر این صورت شرایط بدتری را باید تحمل کنیم.

بهروز کلیدری ادامه داد: فاصله بیش از حد استاندارد بین دو دز واکسن درصد ایمنی را کاهش می دهد و امیدواریم مسئولان به وعده خود در تامین واکسن عمل کنند. محدودیت دسترسی به واکسن مشکل کشوری است و از اختیار ما در اصفهان خارج است. گفته اند واکسن در راه است.

اما انگار گفته ها با واقعیت همخوانی ندارد. خبری از واکسن نیست و بعد از تعطیلی دو روزه مراکز تجمیعی واکسن در اصفهان، این تعطیلی به شهرستان های نزیک مرکز استان سرایت کرده است. این شرایط با توجه به گفته های معاونت درمان که خبر از تداوم روند صعودی ابتلا در خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، مبارکه و شاهین شهر داده، بسیار خطرناک و بحرانی است.

گزارش: سمیه مسرور

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز