خبرگزاری کار ایران

تزریق حدود ۴۴ هزار دُز واکسن کرونا در گناباد و بجستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۱۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: ۴۳ هزار و ۸۵۶ دُز واکسن کرونا تاکنون درشهرستانهای گناباد و بجستان تزریق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد باذلی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: از این تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۹ دوز نخست و ۱۴هزار و ۴۸۷ دوز دوم به افراد دارای شرایط و گروه هدف تزریق شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مجموع میزان واکسیناسیون کرونا به گروههای هدف در شهرستان های گناباد و بجستان طی ۲ هفته گذشته از ۲۳ هزار و ۴۸۶ به ۴۳ هزار و ۸۵۶ دوز افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با افزایش ورود محموله های واکسن کرونا به کشور و نهایت امر گناباد و بجستان بخش اعظم نیروها و شاغلان در معرض خطر کرونا در این شهرستانها طی هفته آینده واکسینه می شوند.

باذلی افزود: از مجموع بیش از ۲۵ هزار تست انجام شده کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان های گناباد و بجستان، نتیجه  ۱۴ هزار و ۱۴۶ تست مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۴۷ بیمار با تست مثبت کرونا به صورت سرپایی و بقیه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:  ۹۷ نفر طی ۱۰ روز گذشته به تعداد بیماران با تست مثبت کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان که  به صورت بستری و سرپایی تحت درمان  قرار گرفتند افزوده  شد.

باذلی افزود: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست کرونا در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه در گناباد و بجستان انجام می‌شود که نتیجه ۷۰ درصد آن مثبت است.

وی با اشاره به تزریق سرم رمدسیویر روزانه به ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان آریای شهر بیدخت گناباد گفت: این مساله نقش مهمی در کاهش میزان بستری ها و عوارض ناشی از بیماری  کووید  ۱۹ در  این شهرستان داشت. 

فرماندار گناباد هم با ابراز نگرانی نسبت به افزایش فوت ناشی از کرونا در رده سنی جوانها طی روزهای گذشته در این شهرستان گفت: این مسئله نشان دهنده تبعات خطرناک شیوع ویروس دلتا در همه رده‌های سنی است و مردم باید با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله  گذاری اجتماعی و رعایت مسایل پیشگیرانه و پرهیز از شرکت در اجتماعات و حضور غیر ضروری در معابر عمومی در کاهش تبعات این بیماری سهیم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز