خبرگزاری کار ایران

افزایش حجم جوجه‌ریزی در مرغداری های خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۰۹۸

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش بیش از ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی امسال در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدمهدی یعقوب‌ زاده در این باره افزود: میزان جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۴۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۳۴۰ قطعه بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: طی مدت مشابه پارسال میزان جوجه‌ریزی ۳۴ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۲۶ قطعه بوده است.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: رشد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این استان با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی صورت گرفته است.

یعقوب زاده با اشاره به این که میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری خراسان رضوی در شهریور ماه جاری تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است بدون اشاره به آمار بیشتر افزود: گرچه این میزان نسبت به مرداد ماه گذشته کمتر است اما فرصت افزایش همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین با وجود تلاش‌های جاری موضوع تامین نهاده مورد نیاز مرغداران خراسان رضوی به خاطر مشکل حمل آن از بنادر جنوبی کشور به این استان در تنگنا قرار دارد و همچنان حمل نهاده دچار اختلال است. 

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: وجود نهاده و تامین آن شرط اصلی برای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ است ازاین رو امید است با حل مشکلات موجود شاهد بهبود شرایط در تولید این بخش باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز