خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

مردم از اولین واکسن در دسترس استفاده کنند / عدم همکاری ورزش‌و‌جوانان اردبیل با علوم پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۰۰

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم در اولین فرصت به تزریق واکسن های در دسترس اقدام کنند چرا که تمامی واکسن های تزریقی مورد تایید بوده و از ابتلاء شدید به کرونا جلوگیری می کنند.

بابک نخستین معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: در حال حاضر استان اردبیل در اوج پیک پنجم قرار دارد بطوریکه بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی بر وضعیت واکسیناسیون نمی توان انجام داد چرا که نمی دانیم در هفته آینده چه میزان واکسن وارد استان خواهد شد اما از تمام امکانات در جهت تسریع در واکسینه کردن مردم استفاده می کنیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم در اولین فرصت به تزریق واکسن های در دسترس اقدام کنند چرا که تمامی واکسن های تزریقی مورد تایید بوده و از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می کنند.

نخستین در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز بیان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته 130 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 90 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 11 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است؛ همچنین یک هزار و 147 بیمار نیز تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی در بیمارستان ها دریافت می کنند.

وی در رابطه با آخرین آمار واکسیناسیون در استان اذعان کرد: در نوبت اول برای 300 هزار و 987 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 115 هزار و 440 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 416  هزار و 427 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها بیان کرد: در حال حاضر 843 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 125 بیمار وخیم گزارش شده است؛ بهترین راه موثر برای ریشه کن شدن کرونا پایبندی 90 درصدی اعضای جامعه به رعایت پروتکل های بهداشتی است که با توجه به اینکه این موضوع دور از ذهن و زمانبر است فعلا تزریق واکسن می تواند در کوتاه ترین زمان تاثیر بسزایی در بازگشت شهرها به وضعیت عادی داشته باشد.

نخستین در پایان ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش در ارائه اماکن به پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در استان، از عدم همکاری ورزش و جوانان گلایه کرد و گفت: انتظار داشتیم اداره کل ورزش و جوانان در مقابله با کرونا همکاری خوبی با علوم پزشکی داشته باشد که متاسفانه این امر تا به امروز محقق نشده است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز