خبرگزاری کار ایران

افتتاح فاز اول مرکز فرآوری گیاهان دارویی در کاشمر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۶۴۷

به مناسبت هفته دولت فاز اول مرکز فرآوری گیاهان دارویی در روستای زنده جان کاشمر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به تنش آبی منطقه رویکرد کشت گیاهان دارویی استراتژی بسیار مناسبی برای عبور از این بحران آبی خواهد بود.

وی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی این شهرستان و نیز واحد‌های دانشگاهی منطقه نظیر جهاد دانشگاهی واحد کاشمر با همکاری مرکز فرآوری گیاهان دارویی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی که در تحقیقات و تعیین نوع گیاه می‌تواند کمک قابل ملاحضه‌ای داشته باشد قادر خواهیم بود تا کاشمر و منطقه ترشیز کهن را به قطب کشت و صنعت گیاهان دارویی کشور تبدیل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: با افتتاح مرکز فرآوری گیاهان دارویی شهرستان کاشمر و طرح‌های توسعه‌ای پیش روی آن زمینه اشتغال مستقیم تا ۵۰ نفر و غیر مستقیم و فصلی تا ۲۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

شجعی  بیان کرد: فاز اول مرکز فرآوری گیاهان دارویی کاشمر در زمینی به مساحت ۶۰۲۴ متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال سالانه ۱.۵ میلیون لیتر گلاب، یک میلیون لیتر عرقیات گیاهی، ۵۰۰ لیتر اسانس طبیعی و بسته بندی انواع گیاهان دارویی به میزان ۱۰۰ تن تولید خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز