خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

هشت روستای دیگر کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۳۴۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برخوردار شدن هشت روستای این استان از نعمت برق پایدار خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" جمال معتمدی زاده " در حاشیه برقرسانی به روستای " دم دیلگون سپیدار بویراحمد " به رسانه ها گفت: هشت روستای دیگر کهگیلویه و بویراحمد با 124 خانوار در چهار شهرستان بویراحمد، چرام ، باشت و کهگیلویه از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستاها را بیش از 9 میلیارد و 730 میلیون تومان عنوان و اظهارداشت: طول شبکه های برقرسانی به هشت روستای عنوان شده 27 کیلومتر و البته 27 دستگاه ترانسفورماتور نیز در این ارتباط احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شروع عملیات اجرایی برای برقرسانی به این روستاها از مهرماه سال گذشته بوده و با وجود مشکلات متعددی که وجود داشت، روستانشینان اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

معتمدی زاده، پراکندگی، سخت گذری، معارضات محلی و دور بودن از شبکه های برقرسانی را از مهمترین مشکلات کنونی برای احداث شبکه های برق برای روستاهای جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

وی گفت: روستاهای " بن ریز زی زی لوداب ، ره جوجق تله زار روه مارگون ، چرخ مورشله دیلگون سپیدار و دم دیلگون سپیدار " در شهرستان بویراحمد، " ده چاتی و ازجونک " در شهرستان چُرام، " مرزنگون " در شهرستان باشت و " لااسپید " در شهرستان کهگیلویه ، روستاهایی هستند که اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

تعداد مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد  272 هزار مشترک بوده که بیش از 220 هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

این استان بیش از 750 هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۰ درصد این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

تعداد روستاهای برقدار استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و  800 روستا است.

تمامی روستاهای کُددار بالای 10 خانوار از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز