خبرگزاری کار ایران

افزایش روزانه فوتی های کرونا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۳۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از مرگ ۳۸ نفر کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبرداد.

جواد آقازاده در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲ هزار و ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند گفت: از این تعداد ۲۸۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری و ۷۷ نفر هم بدلیل شرایط وخیم بیماری با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان را ۲۳۳ هزار و ۴۳۱ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: متاسفانه بدلیل عادی انگاری و عدم رعایت فاصله گذاری ها تعداد مبتلایان در استان روند صعودی دارد. 

وی افزود: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در تمامی شهرهای استان، طی۲۴ ساعت گذشته ۳۸ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌های کرونا در استان به پنج هزار و ۴۸۴ مورد رسیده است.

آقازاده افزود: انتشار ویروس نوع دلتا؛ تعداد مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته جهت بیماریابی و نیز تعداد تست ها را  افزایش داده است و تلاش می شود با کار شبانه روزی کارشناسان آزمایشگاهی؛ طبق استاندارد جواب تست ها در کمتر از ٧٢ ساعت آماده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان نیز افزود: تاکنون ۸۳۶ هزار و ۲۴۲ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز