خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال گیلان واکسن زدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شده است، گفت: ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال گیلان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری شامگاه یکشنبه در گفت وگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۳۲ پروژه طرح تحول نظام سلامت با بودجه ۴۹۰ میلیارد تومان طی چند ماه گذشته در سراسر استان افتتاح شد، اظهار کرد: تمامی شهرستان‌ها از حیث تجهیزات پزشکی مانند سونوگرافی و اکسیژن ساز تقریباً بی نیاز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن در بیمارستان‌های استان موجود است، افزود: ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان‌ها از جمله رازی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه شدت و انتشار و سرایت کرونا در پیک پنجم نسبت به اسفند ۹۸ بیشتر بوده است، بیان کرد: در اسفند سال گذشته، بیمار طی یک یا دو هفته بهبود می‌یافت اما در این پیک ممکن است تا ۴ هفته در بیمارستان و زیر دستگاه بماند.

سالاری با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بیماران کرونایی بستری در گیلان د، مقایسه گذشته، افزود: نزدیک به هزار و ۶۶۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری بوده که ۲۰۸ نفر آنها در آی سی یو هستند و امیدواریم سیر نزولی ادامه داشته باشد و از این پیک عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ترخیصی‌های کرونایی بیشتر از بستری‌ها است، عنوان کرد: با خرید سرم قبل از شروع پیک پنجم و اختصاص به داروخانه‌های مربوطه کمبودی در بیمارستان‌ها نداریم.

سالاری با بیان اینکه نوع جدید کرونا در حال تغییر و جهش است، تصریح کرد: نوع جهش یافته لامبدا در ۴۰ کشور از جمله ترکیه، قطر و هند دیده شده، لذا امکان ورود آن به کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: یک میلیون و ۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد گیلان شده که ۶۵۰ هزار دُز اول بوده و حدود ۳۴۰ هزار دُز واکسن برای نوبت دوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون نفر در گیلان باید واکسینه شوند، اضافه کرد: حدود ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن زدند.

سالاری از اضافه شدن ۲۳ مرکز واکسیناسیون در رشت خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ درصد از واکسن‌هایی که در روزهای آتی دریافت می‌کنیم را به دُز دوم اختصاص می‌دهیم و ۲۰ درصد به مردم عادی و ۱۰ درصد به ادارات اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز