خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از طرح بهسازی پایانه‌ مرزی دوغارون در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طرح بهسازی پایانه مرزی دوغارون واقع در مقابل نقطه مرزی اسلام‌قلعه افغانستان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابراهیم نصری گفت: پایانه دوغارون یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است چنانکه بیشترین میزان از حجم بالای مبادلات تجاری ایران و افغانستان از این گذرگاه رسمی عبور می‌کند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تسهیل مبادلات تجاری و فرهنگی کشور با همسایگان اشاره کردو افزود: این رهنمود در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری قرار گرفته تا در شرایط تحریم از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه هم استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: رفت و آمد ناوگان خودرو‌های سنگین حامل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی نه تنها با توسعه گذرگاه مرزی دوغارون تسهیل شده بلکه شتاب می‌گیرد؛ بر همین اساس سازمان راهداری برای ارتقای سخت‌افزاری و نرم افزاری زیرساخت‌ها و اصلاح رویه‌ها در گذرگاه و پایانه مرزی دوغارون، مبلغ هزار میلیارد ریال را در قالب سه مرحله اجرایی کوتاه، میان و بلندمدت سرمایه‌گذاری کرده است.

نصری به آغاز عملیات توسعه و بهسازی پایانه مرزی دوغارون از فروردین ماه امسال اشاره و بیان کرد: هم‌اینک دروازه‌های ورودی و خروجی این گذرگاه مرزی در همین چارچوب از دو خط به هشت خط افزایش یافت، ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این بخش از طرح توسعه و بهسازی گذرگاه مرزی دوغارون هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به فعالیت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی، نتیجه و تاثیر این سرمایه‌گذاری برای هر دو کشور ایران و افغانستان است، اجرای مرحله کوتاه‌مدت برنامه‌های راهداری در این حوزه برای امسال با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خرداد ماه گذشته به پایان رسید.

نصری طرح‌های اجرا شده را در این چارچوب شامل بهسازی و ساخت ۴۷ چشمه سرویس بهداشتی، توسعه برج‌های نورافکن، افزایش شمار دوربین‌های نظارتی و بهسازی بخش‌های گوناگون تاسیسات در پایانه مرزی دوغارون برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: "بهسازی جاده بین‌المللی دوغارون - اسلام‌قلعه هم از برنامه‌های میان‌مدت سازمان راهداری برای این منطقه بود که با افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز